علوی: با احضار و زندانی کردن فعالان مدنی مخالفم

علوی: با احضار و زندانی کردن فعالان مدنی مخالفم
چهارشنبه 21 تير 1396 - 15:20

وزیر اطلاعات درباره احضار برخی خبرنگاران از سوی نهادهای امنیتی گفت: من بارها گفته ام با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر، اقتصادی و سیاسی مخالف هستم.

العالم- ایران 

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی ظهر چهارشنبه بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور خود در دولت دوازدهم اظهارکرد: ما سربازیم، سرباز همیشه آماده خدمت است و سنگرش را خودش انتخاب نمی کند، زمانی که وظیفه به او داده می شود، نه نمی گوید و انجام وظیفه می کند، من آماده خدمت هستم.
وی درباره مهم ترین اولویت های وزارت اطلاعات در چهارسال آینده افزود: امنیت مهم ترین مساله برای این وزارتخانه است و بتواند با کمترین هزینه چالش آفرینی دشمنان انقلاب را پیش بینی و مدیریت و از آسیب زدن چالش ها به کشور جلوگیری کند.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: تاکنون مجموعه امنیتی کشور که در راس آن وزارت اطلاعات بوده از نظر قانون به عنوان مادر جامعه اطلاعاتی است، این رسالت خود را به خوبی ایفا کرده و در دنیایی که پر از التهاب و ناامنی بوده امنیت کشور را حفظ کرده است.
علوی ادامه داد: جز یک مورد که تروریست ها توفیق آنچنانی پیدا نکردند در سایر موارد این نهاد ضربه لازم را زده است. 
وی یادآور شد: مهم این است که اشراف اطلاعاتی را تقویت کنیم که تقویت خواهیم کرد و از به چالش کشیدن امنیت کشور توسط تروریست ها جلوگیری کنیم و شاهد امنیت پایدار در کشور اسلامی ایران باشیم.
وزیر اطلاعات درباره این که بعضی از نمایندگان مجلس بحث دوتابعیتی و سوال از شما را باردیگر در مجلس مطرح کردند، گفت: دوتابعیتی مساله ای است که می توانست به صورت اداری و با مکاتباتی بین دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات و سایر دستگاه هایی که به نوعی مرتبط هستند، حل شود و اصلا نیازی به رسانه ای کردن آن نبود چون در حد و اندازه ای نبود که نیاز به انعکاس رسانه ای داشته باشد.
علوی ادامه داد: هیچ دستگاهی در دولت تعمد بر این ندارد که فردی دوتابعیتی داشته باشد و به قانون دهن کجی کند، او را به کار بگیرد و مسوولیت بدهد.
وی تصریح کرد: هیچ دستگاهی در نظام در بدنه دولت یا در دستگاه های غیردولتی نداریم که بخواهد در برابر قانون دهن کجی کند. 
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اگر فردی دوتابعیتی باشد و دستگاهی از این موضوع اطلاعاتی نداشته باشد، اشکالی متوجه آن نیست اما هیچ دستگاهی نداریم که بداند فردی دوتابعیتی است و قانون اجازه به کارگیری و واگذاری مسوولیت به او را نمی دهد آن را استخدام کرده باشد.
علوی یادآور شد: کسانی که فکر کردند مساله دوتابعیتی ابزاری برای به چالش کشیدن دولت در افکار عمومی است به ابزار خوبی متمسک نشدند و این ریسمان پوسیده ای است و خود آن کسانی که این را برجسته می کردند کم کم به این نتیجه می رسند که این نردبان، نردبان محکمی برای بالارفتن از آن و به چالش کشیدن دولت نیست.

بهترین روش صحیح مدیریت فعالان رسانه ای تعامل است
وزیر اطلاعات همچنین درباره احضار برخی خبرنگاران از سوی نهادهای امنیتی گفت: من بارها گفته ام با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر، اقتصادی و سیاسی مخالف هستم. 
علوی افزود: این مطلب را نه به عنوان یک روحانی و دانشگاهی بلکه به عنوان یک مقام امنیتی می گویم چرا که در مدیریت جامعه خودی که اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی و سیاسی و مدنی جامعه خودی هستند، ارعاب و روش های سخت به عنوان وسیله صحیح مدیریت نیست. 
وی تاکید کرد: بهترین روش صحیح مدیریت فعالان رسانه اعم از خبرنگاران، مدیران مسوولان ، سردبیران یا فعالان اقتصادی یا سیاسی تعامل است. 
وزیر اطلاعات یادآور شد: تجربه های بسیارگران سنگینی در وزارت اطلاعات داریم که با مجموعه ای از فعالان صنف های مختلف صحبت کردیم اگر مواردی بود که باید رعایت می کردند خود آنها رعایت کردند و نیازی به ارعاب و بگیر و ببند و امثال اینها نداشته است. 
علوی اضافه کرد: این گونه روش ها مربوط به مدیریت دشمن است. قرآن هم به ما می گوید که ارعاب و هراس در رابطه با دشمن باید به کار گرفته شود. تجهیزات نظامی را فراهم کنید برای این که دشمنان خدا و خودتان را بترسانید. ابزار ترس و دستگیر کردن و بازداشت کردن فقط در رابطه با دشمن است. 
وی تاکید کرد: ما با تروریست ها که امنیت مردم را به چالش می کشند بدون مسامحه برخورد می کنیم و مانند عقاب با چنگال پرقدرتش به سراغ آنها می رویم و پنجه های پولادین خود را در خرخره آنها فرو کرده و قلب پلید و مغز بدنیت آنها را نشانه گلوله های آتشین خود قرار می دهیم.
وزیر اطلاعات یادآور شد: اما برای مردم ، فعالان مدنی، خبرنگاران، هنرمندان، ناشران و فعالان اقتصادی وظیفه خود می داند که به عنوان یک خادم بهترین خدمت را چه در عرصه امنیت و چه در سایر عرصه ها ارایه کند و این مسیری است که وزارت اطلاعات امروز دنبال می کند و امیدواریم که همه جامعه اطلاعاتی همین مسیر را دنبال کنند.
علوی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده توهین کنندگان به رییس جمهوری در روز قدس گفت: این پرونده در میانه راه است و در دست انجام است، هنوز در این مورد نمی توانیم اظهارنظری داشته باشیم.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها