احتمال استقرار نظامیان ایتالیایی در رقه سوریه!

احتمال استقرار نظامیان ایتالیایی در رقه سوریه!
چهارشنبه 21 تير 1396 - 22:32

وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد، کشورش آماده است تا حفظ امنیت رقه سوریه را تحت شرایط سیاسی مشخص برعهده بگیرد.

العالم-سوریه

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، روبرتا پینوتی، وزیر دفاع ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه "استامپا" تصریح کرد، رم در بازگرداندن ثبات موصل به عراق کمک می‌کند. از جمله اینکه یگان‌های نظامی که موصل را از چنگال داعش آزاد ساخته آموزش داده و به دستگاه‌های امنیتی نظامی تحویل می‌دهد.

پینوتی در این گفت‌وگو افزود: ما آماده هستیم تا پس از سقوط پایتخت دولت خودخوانده داعش در رقه و در صورت وجود شرایط سیاسی مشخص چنین عملیاتی نیز در سوریه انجام دهیم.

وی گفت: حضور نظامیان ایتالیایی در عراق در چارچوب تصمیمات بین‌المللی صادر شده از سوی شورای امنیت و در صورت خواست دولت عراق خواهد بود.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم در سوریه اختیار تام داده اما اوضاع سیاسی آنجا بسیار وخیم است از این رو مشارکت ایتالیا در بازگرداندن ثبات به این منطقه مستلزم مشخص شدن اوضاع سیاسی کشورهاست تا طرف‌های تحت آموزش ما به روشنی معین شوند.

این مقام ایتالیایی بیان کرد: طرف‌های سوری که دولت سوریه را به رسمیت نمی‌شناسند فراوان هستند. این در حالی است که مقامات محلی در مناطق خارج از کنترل دمشق نیز در صحنه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده‌اند.

وزیر دفاع ایتالیا درخصوص نقش کشورش در لیبی نیز تاکید کرد: رم هیچ تصمیم تازه‌ای به جز آموزش گارد ساحلی اتخاذ نکرده است.

همچنین پینوتی نیت دولت کشورش مبنی بر افزایش نظامیان خود در افغانستان را رد کرد و هم اکنون ۹۵۰ نظامی ایتالیایی در این کشور حضور دارند.

در حال حاضر ۴۷۰ نظامی ایتالیایی در استان نینوا نگهبانی بازسازی سد موصل که در اثر درگیری‌ها خسارت دیده بود را برعهده دارند.

پربیننده ترین خبرها