اتحاد ترامپ و کنگره برای تحریم بیشتر روسیه

اتحاد ترامپ و کنگره برای تحریم بیشتر روسیه
چهارشنبه 21 تير 1396 - 19:08

 همزمان با افزایش روحیه ضدروسی در آمریکا به ویژه در کنگره، دولت دونالد ترامپ هم از ادامه و حتی تشدید محدودیت ها و تحریم ها علیه روسیه پشتیبانی می کند.

العالم-آمریکا

کانون سیاست های ضدروسی آمریکا در کنگره تحت حاکمیت جمهوریخواهان و سپس حزب دمکرات قرار گرفته که از تشدید تحریم ها علیه روسیه و افزایش فشار بر این کشور در عرصه بین المللی و به حداقل رساندن روابط دو جانبه واشنگتن و مسکو حمایت می کنند. 
کنگره آمریکا در راستای تداوم سیاست های ضدروسی، لایحه ای را بررسی می کند که وضع تحریم های جدید پیش بینی شده است.
روزنامه کامرسانت روز چهارشنبه نوشت: دولت آمریکا از لایحه قانونی تشدید تحریم های ضدروسی در کنگره آمریکا حمایت می کند.
مارک شورت رئیس بخش مسائل قانونگذاری کاخ سفید گفت که دولت آمریکا پشتیبان تحریم های جدید و محدودیت های پیشنهاد شده در مورد روسیه است. 
روزنامه روسی نوشت: در لایحه جدید کنگره که در سنا هم تائید شده، مسکو به شرکت در حملات سایبری به آمریکا و نیز تحویل تسلیحات به حکومت سوریه متهم شده است که از نظر واشنگتن جرم محسوب می شود. 
به گزارش رسانه های روسی، تحریم های جدید پیش بینی شده آمریکا علیه روسیه بخش های معدن، صنایع، ذوب آهن و متالورژی، حمل و نقل دریایی و ریلی را هم در بر می گیرد.
در همین حال کامرسانت به نقل از سارا ساندرز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: در دیدار روز جمعه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ آلمان موضوع تحریم های ضدروسی مطرح شد.
روزنامه روسی نوشت: سران دو کشور در دیدار هامبورگ در مورد سوریه به توافق رسیدند، اما انتظار می رود مسائل مورد اختلاف در دیداری بین مقام های وزارت خارجه دو کشور که نیمه دوم ماه جاری در سن پترزبورگ برگزار خواهد شد، مطرح شود.
در همین حال، خبرگزاری ایتارتاس نیز به حمایت دولت آمریکا از سیاست های تحریمی کنگره علیه روسیه اشاره کرد.
رسانه روسی نوشت: دولت آمریکا هم حمایت خود را از لایحه قانونی تشدید تحریم های ضدروسی در کنگره که یک ماه پیش نیز در سنا تائید شده، اعلام کرده است.
در لایحه ارائه شده به کنگره، حفظ تحریم های ضدروسی که در دوره دوم دولت باراک اوباما در رابطه با اوضاع مناطق جنوب شرق اوکراین اجرایی شد، پیشنهاد شده است. 
در لایحه همچنین با طرح این ادعا که روسیه در حملات سایبری و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته، مجازات هایی پیش بینی شده است.
اگر این لایحه تصویب نهایی شود، ترامپ هم دیگر نمی تواند تحریم ها علیه روسیه را خود خواسته لغو کند و در حقیقت سلب اختیار می شود و همزمان نیز واشنگتن برای وضع بسته دیگری از تحریم ها ضدروسی اما با موضوع موشکی آماده می شود. 
«اد رویس» عضو سنا از کالیفرنیا و از اعضای کمیته امور خارجی این مجلس به تازگی در این باره اعلام کرده است که آمریکا اقدام به اعمال تحریم علیه روسیه به اتهام نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد (INF) می کند.
ژوئن سال ١٩٨٧ میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی پیش از فروپاشی و رونالد ریگان همتای آمریکایی، پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) را برای نابودی موشک های شامل توافق در کاخ سفید امضا کردند.
انتظار می رود با وضع بسته های جدید تحریم ها در ماههای اخیر، بارقه امیدی که با روی کار آمدن ترامپ برای بهبودی روابط با روسیه به وجود آمده بود از بین برود و دو کشور با سرعت بیشتری در مسیر پراختلاف و تنش حرکت کنند.
پس از بروز بحران در اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مجموعه ای از تحریم های ضدروسی را وضع کردند و اوباما نیز اواخر سال گذشته 35 دیپلمات روسیه را اخراج کرد و این اقدام ها علیه مسکو در دولت دونالد ترامپ هم رو به گسترش است./ایرنا

پربیننده ترین خبرها