واکنش رئیس جمهوری سودان به تصمیم ترامپ

واکنش رئیس جمهوری سودان به تصمیم ترامپ
چهارشنبه 21 تير 1396 - 23:24

بعد از آنکه دونالد ترامپ تصمیم گیری در خصوص لغو تحریم های سودان را به مدت ۳ ماه به تعویق انداخت، رئیس جمهوری سودان نیز نشست های کمیته مذاکره با آمریکا را تا اکتبر به حالت تعلیق درآورد.

العالم-افریقا

به گزارش  اسپوتنیک، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان امروز(چهارشنبه) در جریان صدور این دستور بر به حالت تعلیق درآمدن نشستهای کمیته مذاکره با آمریکا تا ۱۲ اکتبر(۲۰ مهر) تاکید شده است.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تصمیم گیری درباره لغو تحریم های سودان را به مدت ۳ ماه به تعویق انداخته بود.

بدین ترتیب لغو تحریم ها تا ماه اکتبر به تعویق می افتد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که برخی قانونگذاران آمریکایی خواهان تعویق یک ساله شده بودند.

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود به طور موقت تحریم ها علیه سودان را لغو کرد، اقدامی که اگر از سوی دونالد ترامپ تغییر نمی کرد امروز به صورت دائم لغو می شد.

وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: سودان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بسیاری از زمینه‌ها داشته است، اما سه ماه دیگر زمان نیاز هست تا اطمینان حاصل شود که خارطوم همه نگرانی‌های واشنگتن را برطرف کرده است.

طبق این بیانیه، اگر سودان تا مدت زمان تعیین شده به تعهدات خود پایبند باشد و نگرانی‌ها رفع شوند تحریم‌های سودان لغو خواهد شد. خواسته‌های آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌های سودان شامل حل نزاع داخلی در مناطقی همچون دارفور، همکاری در مبارزه با تروریسم و بهبود ورود کمک‌های بشردوستانه به خاک این کشور است.

در همین حال، ابراهیم غندور، وزیر امور خارجه سودان روز دوشنبه گفته بود اگر تحریم‌های اقتصادی آمریکا برداشته نشود، کشورش به سوی یک جنگ تمام عیار داخلی پیش خواهد رفت.

غندور با بیان اینکه تداوم تحریم‌های آمریکا غیر قابل قبول است گفت: ما تنها انتظار داریم که تحریم‌ها برداشته شوند.

پربیننده ترین خبرها