کشته و ربوده شدن 14 نفر توسط طالبان در افغانستان

کشته و ربوده شدن 14 نفر توسط طالبان در افغانستان
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 01:14

سخنگوی ولایت فراه در جنوب غرب افغانستان اعلام کرد عناصر گروه طالبان در ولایت فراه حداقل هفت غیرنظامی را کشتند و هفت نفر دیگر را ربودند.

العالم - آسیا

محمد ناصر مهری، سخنگوی والی ولایت فراه در این باره گفته است که این حادثه روز گذشته در منطقه شمالگاه شهر فراه، مرکز ولایت رخ داده است.

به گفته مهری، عناصر مخالف دولت افغانستان در مسیر شاهراه فراه هفت مسافر را از یک اتوبوس مسافربری پایین آوردند و آنان را به قتل رساندند.

سخنگوی والی فراه می‌گوید که این اتوبوس مسافربری از مرکز فراه به سمت هرات در حرکت بود.

آقای مهری گفته که این خودرو برای یک ساعت در محل متوقف بود تا اینکه نیروهای امنیتی افغانستان به محل ‌رسیدند و با نیروهای شورشی درگیر شدند.

او گفت که درگیری نیروهای امنیتی افغان با شورشیان تا ساعت یک بعد از ظهر دیروز سه شنبه ادامه داشت و براساس گزارش‌ها ۱۰ عضو گروه طالبان در این درگیری کشته و بقیه از محل فراری شدند.

به گفته آقای مهری عملیات پاکسازی محل تا ساعت ۲ بامداد امروز، چهارشنبه ادامه داشت و اکنون مسیر به روی رفت و آمد باز شده ‌است.

ربودن و کشتن مسافران در افغانستان تازگی ندارد. افراد گروه طالبان بارها مسافران را به اتهام همکاری با نیروهای دولتی ربوده و بعد کشته‌اند. چند روز پیش افراد این گروه در ولایت بدخشان دو دختر را که کارمند نیروهای پلیس ملی بودند، تیرباران کردند.

مهم ترین واقعه آدم‌ربایی و قتل، ربودن ۳۱ نفر از مردم هزاره بود که روز چهارم اسفند ۱۳۹۳ زمانی که از هرات به سوی کابل سفر می‌کردند، در ولایت زابل از سوی افراد مسلح گروگان گرفته شدند. آدم‌ربایان بعدا هفت تن از ربوده شدگان را سربریدند.

بی‌بی‌سی در این باره نوشت: این حادثه باعث تظاهرات گسترده در کابل شد که در جریان آن، معترضان اجساد مقتولان را به ارگ ریاست جمهوری افغانستان بردند.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها