روایت روزنامه آمریکایی از تشدید فشار آل‌خلیفه بر مردم بحرین

روایت روزنامه آمریکایی از تشدید فشار آل‌خلیفه بر مردم بحرین
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 18:29

یک روزنامه آمریکایی با انتشار مطلبی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه فشارهای خود بر انقلابیون بحرینی را تشدید کرده است.

العالم-بحرین

واشنگتن پست درگزارشی در خصوص سرکوب شدید مخالفان نظام در بحرین به قضیه سلب تابعیت از شهروندان این کشور به عنوان ابزاری سخت گیرانه برای انتقام از آنان نامبرد و نوشت از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون ۱۰۳ شهروند بحرینی تابعت هایشان سلب کشته این تعداد از کل افراد سلب تابعیت شده در طول سال ۲۰۱۶ بیشتر است. همچنین  به گفته مراکز حقوق بشری از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون  بحرین اقدام به سلب تابعیت از ۴۵۱  شهروند خود نموده است که اکثر آنان از منتقدین و خواستار اصلاحات در این کشور بوده اند.

همچنین در این گزارش آمده سال گذشته رژیم آل خلیفه اقدام به سلب تابعیت از برجسته ترین عالم شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم نمود. این گزارش می افزاید بسیاری از شهروندان بحرینی سلب تابعیت شده از بحرین تبعید شده اند و بسیاری از آنان در زندان بسر می برند.

واشنگتن پُست با تاکید بر اینکه فشار اندک بین المللی که بر رژیم آل خلیفه وجود داشت هم اکنون از بین رفته و بخصوص در سایه سکوت آمریکا و انگلیس، نظام پا را فراتر گذاشته و اقدام به سرکوب وسیعتر​ی می نماید، شخصیت های بسیاری از مخالفین را بازداشت شده‌اند، احزاب مخالف و تنها روزنامه مستقل را تعطیل گشته اند.

این گزارش همچنین به مصاحبه با دو فعال بحرینی سلب تابعیت شده یعنی «احمد الوداعی و علی عبدالإمام» که در خارج از بحرین بسر می برند و با مشکلات فراوانی روبرو هستند پرداخته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها