گزارش محرمانه انگلیس درباره منابع مالی تروریست ها

گزارش محرمانه انگلیس درباره منابع مالی تروریست ها
جمعه 23 تير 1396 - 02:43

یک گزارش دولتی در انگلیس نشان داد که برخی اشخاص مقیم بریتانیا سالانه صدها هزار دلار به صورت کمک های مالی داوطلبانه به افراط گرایان پرداخت می کنند!

العالم - اروپا

"امبِر راد" وزیر کشور انگلیس گفت: رایج ترین منبع درآمد سازمانهای افراطی در آمریکا، کمکهای مالی افراد ناشناس است و بسیاری از این کمکهای مالی احتمالا از جانب افرادی مقیم انگلستان ارائه می شود.

وی افزود: گاهی اوقات این سازمانهای افراطی صدها هزار پوند در سال دریافت می کنند و این منبع اصلی درآمد آنهاست.

این وزیر انگلیسی خاطرنشان کرد که ممکن است برخی از این اهداکنندگان، حتی از فعالیت این سازمانها اطلاعی نداشته باشند و یا به طور کامل از برنامه ها و دستور کار این سازمانها حمایت نکنند.

گزارش صادر شده از وزارت کشور انگلیس جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نداده؛ اما در این گزارش آمده است که برخی از سازمان های افراطی برای آنکه بتوانند بر اعتبار خود بیفزایند، خود را به عنوان مؤسسات خیریه مطرح می کنند؛ از سوی دیگر فعالیت برخی از مؤسسات خیریه نیز پیچیده و مبهم است .

وزیر کشور انگلیس گفت که تصیم گرفته است این گزارش محرمانه را به علت دارا بودن انبوهی از اطلاعات شخصی و نیز به دلایلی مربوط به امنیت ملی، به طور کامل منتشر نکند، اما از مسئولان احزاب مخالف به منظور قرائت این گزارش دعوت خواهد شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها