نشست خبری مکرون و ترامپ در کاخ الیزه

پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 22:01

روسای جمهوری فرانسه و آمریکا پس از گفت وگو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در مراسم روز ملی فرانسه به پاریس رفته است، پس از گفت و گو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری شرکت کردند. مکرون در ابتدا ضمن قدرداری از ترامپ برای حضور در فرانسه، حضور رئیس جمهوری آمریکا در روز ملی چهاردهم ژوئیه را اقدامی نمادین خواند.

مکرون تاکید کرد: ما در گفت و گوها در خصوص مسایل مشترک و برنامه ریزی برای ماه های آینده صحبت کردیم. ما در خصوص مسایل تجاری با هدف بازرگانی آزاد و متوازن گفت و گو کردیم. مکرون مبارزه با دامپینگ را یکی دیگر از مسایل مورد بحث عنوان کرد و از اتفاق نظر بین فرانسه و آمریکا در خصوص مسئله مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم سخن به میان آورد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: با وجود اختلاف ها با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برسر موافقتنامه آب و هوایی پاریس به گفتگو با وی در این خصوص ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم در این نشست گفت:  باید منتظر باشیم و ببینیم درمورد موافقتنامه آب و هوایی پاریس اتفاقاتی خواهد افتاد. 

ترامپ مدعی شد: ما در مبارزه با حمایتهای صورت گرفته از سازمانهای تروریستی همکاری می کنیم.

وی افزود: ما عزم خود را در راه مبارزه با تروریسم جزم می کنیم و با همکاری هم پیمانان خود پیشرفت های بزرگی در این زمینه کسب می کنیم، آنچنان که "در موصل کسب کردیم"!

پربیننده ترین خبرها