بحران قطر، حیات مخالفان سوری را پایان می دهد؟

بحران قطر، حیات مخالفان سوری را پایان می دهد؟
جمعه 23 تير 1396 - 04:57

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری گفت: مخالفان سوریه در ناگوارترین وضعیت از زمان ظهورشان به سر می برند و کاملا با دغدغه ها، آمال و رنج های ملت سوریه بیگانه شده اند.

العالم - سوريا

بسام هاشم افزود: مخالفان سوریه در حال حاضر، در مرحله سیاسی بسیار حساسی به سر می برند و بحران در روابط بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر، باعث نابودی اصول و مبانی فتنه انگیزانه و از دست دادن حمایت های لجستیک شده است. از این رو باید تا حد زیادی از فضای گسترده ای که از طریق آن به طور همزمان به "تجارت" و "مبارزه" به نیابت از طرف های دیگر می پرداختند فاصله بگیرند. بلکه باید مزدوری برای چند طرف مختلف را کنار گذاشته و فقط به یک جبهه خدمت کنند!

این تحلیلگر سوری افزود: پیش انگاری سیاسی، شروط دشوار خودش را می طلبد. بحران سیاسی شدید در شورای همکاری خلیج فارس، دامنه انتخاب گزینه های دنباله روی را محدودتر و نیروهای مزدور را به انتخاب یکی از دو اردوگاه وادار می کند. این انتخاب، شرط جدید برای ادامه فضای "تجارت" مخالفانی است که خود را سیاسی معرفی می کند. این در حالی است که امروزه مجبورند در میانه تنش ها، نزاع ها و جنگ برای حذف یکدیگر میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، مانند نردبان یا بالابری عمل کنند و با گرفتار شدن در آرزوها، امیال، منافع و روابط شخصی و سیاسی شخصیت های مطرح در وضعیت کنونی یعنی "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی و "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان از یک سو، و تمیم بن حمد امیر قطر در طرف مقابل بیش از پیش، مرتکب ریسک بزرگی شوند. از سوی دیگر، باید خودشان را با دستورات و دیدگاههای ترامپ که با افزایش نفوذ اخوان المسلمین در خاورمیانه در تعارض است و اردوغان را شریکی بلند پرواز و تغییر شکل دهنده می یابد که باید کنترل و بازپروری شود.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها