وزیر صهیونیستی: با سعودی ها درحال مذاکره هستیم!

وزیر صهیونیستی: با سعودی ها درحال مذاکره هستیم!
جمعه 23 تير 1396 - 12:56

یک وزیر صهیونیست از مذاکره با مقامات آل سعود برای برقراری پروازهای مستقیم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، "ایوب قرا"، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم مذاکراتی را با  ریاض، امان و چند کشور (بدون اشاره به نام آنها) آغاز کرده است.

وی مدعی شد که موضوع مذاکرات، درخصوص راه‌اندازی خط پرواز مستقیم از تل‌آویو به مکه است.

ایوب قرا به بلومبرگ گفت، این طرح بسیار حساس است، و مذاکرات درباره آن همچنان ادامه دارد. 

این وزیر صهیونیست خاطرنشان کرد که این اقدام در چارچوب تلاشهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افزایش همکاری تل آویو و ریاض است. 

قرا با بیان اینکه با مقامات سعودی، اردنی و دیگر کشورها گفت‌وگوهایی داشته، گفت: "آنها به این کار (راه‌اندازی پرواز مستقیم از تل‌آویو به مکه) تمایل دارند اما این یک مسئله حساس است و هنوز در سطح مذاکرات قرار دارد"

وی خاطرنشان کرد: واقعیت‌ها تغییر کرده است. اکنون زمان خوبی برای مطرح کردن این درخواست است و من نیز مجدانه مشغول کار روی آن هستم.

این وزیر صهیونیست همچینن به امکان برداشته شدن بعضی محدودیتهای تجاری و بهبود راه های ارتباطی با برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و صدور مجوز عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی کشورهای عربی اشاره کرد و گفت که این امر باعث کاهش هزینه پروازها به آسیا میشود. 

این درخواست رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر گزارشات متعددی از تلاش مقامات این رژیم برای نزدیک شدن به عربستان و همچنین تمایل سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو منتشر شده است.

قرا تصریح کرد: این وزیر اسرائیلی گفت: این پیشنهاد جدید در برگیرنده توقف پروازهای هوایی از تل‌آویو به مکه به واسطه اردن یا کشور دیگر است و ما می‌خواهیم عربستان ویزای موقت برای حجاج ما صادر کند. البته این مساله را با مقامات اردن، عربستان و کشورهای دیگر بررسی کرده‌ایم و اکثرا از آن استقبال کرده‌اند. ما می‌دانیم که مساله سفر حجاج از اسرائیل به مکه مساله‌ حساسی است.

گفتنی است، در اولین سفر اعلام شده و مستقیم از عربستان به اراضی اشغالی فلسطین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در 22 می، پس از پایان سفر رسمی اش به عربستان، ریاض را به مقصد سرزمین های اشغالی ترک کرد.

این درحالی است که مسئولان آمریکایی تا پیش از این بری سفر از عربستان به اراضی فلسطینی یا بالعکس، در اردن توقف کنند.

221

 

پربیننده ترین خبرها