جلوگیری از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی

جلوگیری از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی
جمعه 23 تير 1396 - 17:35

پلیس رژیم صهیونیستی از ورود شهروندان فلسطینی به منطقه "البلده القدیمه " و برگزاری نماز در مسجد الاقصی جلوگیری کرد.

العالم - فلسطین

پلیس رژیم صهیونیستی پس از تیراندازی 3 جوان که به کشته شدن خودشان و دو پلیس صهیونیستی منجر شد؛ در های مسجد الاقصی را بست.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند به نمازگزارانی که برای برگزاری نماز جمعه به مقابل مسجد الاقصی آمده بودند حمله شد و" محمد حسین"مفتی فلسطینی که فراخوان حرکت به سمت مسجدالاقصی و گذر ازموانع برای برگزاری نماز جمعه را داده بود نیز بازداشت شد.

وی تاکید کرده بود هیچ قدرتی نمی تواند از رفتن آنان به مسجد الاقصی و برگزاری نماز در آنجا جلوگیری کند.

" بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 1969 به دنبال سوزاندن مسجدالاقصی، روز جمعه 14 ژوئیه دستور بسته شدن کامل مسجدالاقصی و ممنوعیت برگزاری نماز در آن را صادرکرد.

سربازان صهیونیستی ورودی های منطقه "البلده القدیمه " را بسته و از ورود و خروج شهروندان جلوگیری کرده و دراوج تنش های شدید خیابانها و کوچه های شهر، موانع آهنی در اطراف درب های منطقه "البلده القدیمه " نصب کردند.

آنها هم چنین دربهای مسجد را بسته و همه نمازگزاران را از صحن های مسجد خارج کرده و در نهایت نیز از ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و نظامی بودن منطقه تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

پیش از این نیز؛ بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی 3 جوان را داخل صحن های مسجد الاقصی (صحن صخره ) به ادعای تیراندازی به سوی پلیس درنزدیکی باب الاسباط تعقیب کرد و آنها را به گلوله بست .آنها نیز در صحن های مسجدالاقصی بر زمین افتادند. سربازان از ورود نیروهای امدادرسانی جلوگیری می کردند.

بخش اطلاع رسانی سازمان اوقاف افزود: نیروهای صهیونستی درب های مسجدالاقصی را بسته و از ورود و خروج بدان پس از تیراندازی جلوگیری و نگهبانان مسجد و نیروهای آتش نشانی را نیزبازداشت کردند.

از سوی دیگر سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت:3 جوان فلسطینی به نیروهای پلیس در باب الاسباط تیراندازی کردند که به زخمی شدن 3 تن از نیروی پلیس منجر شد.

وی افزود: 3عامل اجرای این عملیات از منطقه ام الفحم در اراضی اشغالی سال 1948 بودند که برای حمله ازدو تفنگ مدل کارلو ساخت داخلی و هفت تیر استفاده می کردند، آنها هم چنین چاقو نیز با خود داشتند.

217

پربیننده ترین خبرها