زنی 123 روز پس از مرگش دوقلو زایید + ویدئو

جمعه 23 تير 1396 - 18:11

فرانکلین دا سیلوا زامبولی بادیلها، 21 ساله از شهر کومبو لارگو در جنوب برزیل، پس از مواجه با سکته مغزی در دوران بارداری اش در اکتبر سال گذشته، فوت کرد. اما بر خلاف انتظار پزشکان، قلب دوقلوهایش نه هفته ای او همچنان به تپیدن ادامه داد و پس از 123 روز از مرگش به دنیا آمدند.

العالم - گوناگون

به گزارش وبگاه رصد "24"، دکتر دالتون ریوابیم، رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان دراین باره گفت: ما با این اطمینان که دو جنین در داخل رحم مادر فوت کرده اند، اقدام به گرفتن سونوگرافی کردیم که با پی بردن به زنده بودن دوقلوها شگفت زده شدیم.

وی افزود: اعضای فرانکلین کاملا سالم بود و طوری عمل می کرد که گویی او در کما نیست. بنابراین تصمیم گرفتیم برای زنده نگه داشتن دوقلوهای متولد نشده این زن، وی را در قید حیات نگه داریم و ما هر روز به طور طبیعی شاهد رشد این دو کودک بودیم.

در این باره، دکتر ریوابیم از پزشک پرتغالی که با مورد مشابهی مواجه شده بود، کمک خواست چرا که این پزشک با مراقبت از جنینی در داخل رحم مادر مرده اش به علت سکته مغزی، پس از 107 روز بطور طبیعی نوزاد مذکور را متولدکرد.

آنا ویتوریا با وزن 1.4 کیوگرم و برادرش با وزن 1.3 کیلوگرم متولد شدند و در مقایسه با نوزدان نارس و هم سن و سال که تازه به دنیا آمدند، از نظر سلامتی در وضعیت خوبی به سر می برند.

موریل بادیلها 24 ساله و پدر دوقلوها گفت: فرانکلین زن باروحیه و دوشتنی از نظر همه بود و به نظرم خداوند او را برای ساختن یک معجزت انتخاب کرده است.

شیرخواران جدید به مدت سه ماه در دستگاه انکوباتور در بخش مراقت های ویژه بیمارستان تحت نظر بودند.

پزشکان، پرستاران، درمانگران، متخصصان تغذیه و بسیاری از بهداشت کاران در زمینه مراقبت از  فرانکلین مشارکت داشتند.

دکتر ریوابیم خاطرنشان کرد: این موفقیت مرهون کارگروهی و عشق و محبت در بیمارستان و البته لطف و عنایت الهی است. به گفته وی
هزاران نفر در سراسر برزیل تحت تاثیر این داستان قرار گرفتند و از طریق کمک مالی یا اهدای لباس و پوشک برای کودکان، ضمن ابراز همدردی، حمایت خود از این خانواده را اعلام کردند.

221

پربیننده ترین خبرها