بشارالجعفری: نسبت به توسعه طلبی ترکیه در شمال غرب سوریه هشدار دادیم

بشارالجعفری: نسبت به توسعه طلبی ترکیه در شمال غرب سوریه هشدار دادیم
شنبه 24 تير 1396 - 06:09

رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در هفتمین دور مذاکرات ژنو گفت: در جلسه با دی میستورا وی را در جریان اهداف توسعه طلبانه ترکیه در شمال غرب سوریه قرار دادیم.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش کرد بشار الجعفری روز جمعه در آخرین نشست با دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود: در این دور از مذاکرات بر دو موضوع مبارزه با تروریسم و نشست کارشناسان حقوقی تمرکز کردیم.
وی اضافه کرد: بیشتر زمان جلسه پایانی نیز درباره مبارزه با تروریسم گفت و گو کردیم و فرستاده ویژه سازمان ملل درامور سوریه و تیم همراه وی را در جریان اقدامات انجام شده در این زمینه قراردادیم.
الجعفری بیان کرد: گفت و گوها درباره مبارزه با تروریسم عمیق و مفید بود و توجه دی میستورا را به جنایت های ائتلاف آمریکایی به ویژه در رقه و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد کرده جلب کردیم.
وی اظهارداشت: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه را در جریان اهداف توسعه طلبانه ترکیه در شمال غرب سوریه قراردادیم و به افق مثبت بازگشت صدها آواره داخلی از شهر جرابلس به منازل خود در محله الوعر حمص اشاره شد.
رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در هفتمین دور مذاکرات ژنو افزود: از فرستاده سازمان ملل خواستیم موضوع مبارزه با تروریسم را به جلسات شورای امنیت و افکار عمومی بین المللی منتقل کند.
هیات مذاکره کننده سوریه به ریاست بشار الجعفری در هفتمین دور مذاکرات ژنو روز جمعه چهارمین جلسه خود را با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار کرد.
این هیات روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه سه جلسه با دی میستورا و مشاوران وی برگزار کرده بود.
هفتمین دور گفت و گوهای سوری - سوری از روز دوشنبه در ژنو سوئیس آغاز شد و برنامه این دور از گفت و گوهای صلح ژنو نیز مانند دو دور پیشین، بررسی چهار موضوع قانون اساسی، دولت انتقالی، انتخابات و مبارزه با تروریسم بود.
دور ششم این گفت و گوها از 26 تا 29 اردیبهشت و دور پنجم از 4 تا 11 فروردین ماه 96 در ژنو بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها