احتمال افزوده شدن کره شمالی به بسته تحریمی ایران و روسیه

احتمال افزوده شدن کره شمالی به بسته تحریمی ایران و روسیه
شنبه 24 تير 1396 - 07:53

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی الحاق لایحه تحریم های کره شمالی به بسته تحریم های ایران و روسیه هستند.

العالم - آمریکا

به نقل از سی ان ان؛ اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی امکان الحاق لایحه تحریمهای کره شمالی به بسته تحریمهای ایران و روسیه مصوب در سنا هستند.

«کوین مک کارتی» -- رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان -- روز جمعه اعلام کرد معتقد است لایحه تحریمهای کره شمالی- که در ماه مه به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید- باید به بسته تحریمهای ایران و روسیه که ماه گذشته در سنا تصویب شد، الحاق شود.

«اِد رویس» -- رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا -- به سی اِن اِن گفت الحاق لایحه تحریمهای کره شمالی به بسته مذکور، یکی از گزینه های متعددی بود که همچنان در دست بررسی است.

یکی از مشاوران هیأت رهبری جمهوریخواهان در کنگره در گفتگو با سی اِن اِن تأیید کرد که این ایده در دست بررسی و رسیدگی است؛ هرچند هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این در حالی است که دموکرات‌ها این اقدام احتمالی مجلس نمایندگان را تلاشی برای شکست طرح تحریمی ایران و روسیه می‌دانند که دولت ترامپ از آن خشنود نیست. بر مبنای طرح تصویب‌شده در سنا، دونالد ترامپ تنها در صورتی می‌تواند سیاست‌های تحریمی را در قبال روسیه تغییر دهد که در ابتدا از حمایت کنگره برخوردار شود. اما دولت ترامپ با این بخش از بسته تحریمی سنا مخالف است و آن را سلب اختیار از رئیس جمهور می‌داند.

پربیننده ترین خبرها