خشم کاربران شبکه های اجتماعی از گفته های "بشکۀ بحرین"!

خشم کاربران شبکه های اجتماعی از گفته های
شنبه 24 تير 1396 - 11:30

واکنش وزیر خارجۀ بحرین ضد عملیات شهادت طلبانۀ مسجد الاقصی، سبب ملقب شدنِ او به "بشکۀ بحرین" شد.

العالمبحرین

 

"خالد بن احمد آل خلیفه" در پیامی روی صفحۀ توییتر خود، دربارۀ عملیات شهادت طلبانۀ مسجد الاقصی که روز جمعه اتفاق افتاد، نوشت: نماز خواندن در مسجد الاقصی، حقِ غیرقابل منعِ مسلمانان است، اما کشتن پلیس اشغالگر، موضوعی مرتبط به معاهدات بین المللی به ویژه پیمان چهارم ژنو است.

 

به نوشتۀ وبگاه "وطن"، کاربران شبکه های اجتماعی به شدت به این اظهار نظر وزیرخارجۀ بحرین واکنش دادند.

 

"محمد المدهون" خطاب به وزیر خارجۀ بحرین نوشت: تو همواره، در کنار رژیم تروریست اشغالگر می ایستی، نظامیانی که روز جمعه کشته شدند، همان کسانی هستند که در مسجد الاقصی، وحشتناک ترین برخوردها را با مردان و زنان و کودکان مرتکب می شوند.

 

"احمد عاشور" نیز به تلاش وزیر خارجۀ بحرین برای قانونمدار جلوه کردن، این گونه واکنش نشان داد: بر اساس قوانین بین المللی، مسجد الاقصی، در سرزمینی اشغال شده قرار گرفته است و عملیات روز جمعه، ضد نظامیانِ تا دندان مسلحی صورت گرفت که به مسجد و قبلۀ تو حمله ور شدند، با این حال تو به دنبال آن هستی که قانون ژنو چه می گوید؟

 

"سعید الحاج" نیز نوشت: مسجد الاقصی، بر اساس قوانین بین المللی، سرزمینی اشغالی است و عملیاتی که روز جمعه صورت گرفت، ضد نظامیانی تا دندان مسلح بود که به یک مسجد یورش برده بودند. مطمئنی که تو وزیرخارجه ای؟

 

"مثنی الطلک" نیز خطاب به "وزیر خارجۀ بسیار چاق بحرین" نوشت: حجم تو، بیشتر از کشورت است و وزنت از وزن بحرین بیشتر است، اگر راست می گویی برو حق مردم کشورت را احقاق کن و دست از سرکوب مردمت بردار، بعد بیا و دربارۀ دیگران سخنرانی کن.

 

گفتنی است که سه جوان فلسطینی، صبح جمعه در مسجد الاقصی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و 2 پلیس صهیونیست را کشتند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات، مسجد الاقصی را به روی مسلمانان بست و فلسطینی ها، پس از 50 سال برای نخستین بار مجبور شدند نماز جمعه را در خارج از مسجد الاقصی اقامه کنند.

 

پربیننده ترین خبرها