شمخانی: هیچ توافقی نباید مخدوش کننده حاکمیت سوریه باشد

شمخانی: هیچ توافقی نباید مخدوش کننده حاکمیت سوریه باشد
شنبه 24 تير 1396 - 15:47

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچگونه توافقی نباید مخدوش کننده اصل غیر قابل تغییر حاکمیت سوریه بر تمام سرزمین و یا زمینه سازی برای تجزیه این کشور باشد.

العالم- ایران 

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه عصر امروز با «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و روندهای حل بحران در این کشور گفت ‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور بر تمام سرزمین خود تاکید کرد؛ هیچگونه توافقی نباید مخدوش کننده این اصل غیر قابل تغییر و یا زمینه سازی برای تجزیه سوریه باشد.
وی با اشاره به فعالیت گسترده لابی صهیونیسم برای تضعیف دولت سوریه و جهت دادن معادلات سیاسی و امنیتی در مسیر ضربه زدن به جبهه مقاومت افزود: رژیم صهیونیستی ضمن برقراری پیوند عمیق و گسترده با گروه های تروریستی و کشورهای حامی آنها، بدنبال استفاده ابزاری از این گروه ها برای باصطلاح امن نگه داشتن مرزهای اسراییل و تداوم سرکوب مردم مظلوم فلسطین است.
امیر دریابان شمخانی سوء استفاده برخی عناصر تروریست از فرصت گفتگوهای سیاسی و آتش بس را برای بازسازی خود غیر قابل قبول و نگران کننده عنوان کرد و خاطر نشان ساخت؛ تجربه اثبات کرده این عناصر به هیچ پیمان و توافقی پایبند نبوده و از هر فرصتی برای کشتارمردم بیگناه و پیگیری اهدف غیر انسانی خود استفاده خواهند کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان داشت؛ ابتکار سیاسی سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه، روش موفقی است که می تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحران های منطقه ای بابهره گیری از ظرفیت های بومی مورد استفاده قرار گیرد.
الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از تفاهم روسیه، اردن و آمریکا در خصوص منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه به سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ داد.
لاورنتیف با تاکیدبر نقش و کارکرد تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در موضوع مبارزه واقعی با تروریسم افزود: روند همکاری های راهبردی مشترک میان سه کشور تا نابودی کامل جبهه تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها