اندونزی دسترسی به تلگرام را محدود کرد

اندونزی دسترسی به تلگرام را محدود کرد
شنبه 24 تير 1396 - 20:04

وزارت ارتباطات اندونزی با انتشار بیانیه ای از محدود شدن دسترسی به تلگرام خبر داد.

العالم - آسیا

دولت اندونزی اعلام کرد که برنامه پیام رسان تلگرام به خاطر مبارزه با تروریسم به طور جزیی بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، وزارت ارتباطات اندونزی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد برنامه پیام رسان تلگرام با هدف مبارزه با تروریسم به طور جزیی بسته شده است و اگر لازم باشد آن را به طور کامل خواهد بست.

وزارت ارتباطات اندونزی در اطلاعیه ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد تروریست ها از این برنامه برای ارسال پیام هایی در مقیاس گسترده استفاده می کردند که در آن افراد را تشویق به بنیادگرایی ، رفتارهای خشونت آمیز و تروریسم می کردند. تروریست ها در این پیام ها درباره ساخت بمب و نحوه استفاده از آنها توضیح می دادند.

در بخشی از اطلاعیه ای وزارت ارتباطات اندونزی آمده است در حال حاضر فعلا دسترسی به تلگرام از طریق کامپیوتر بسته شده است. اما مقامات امنیتی اندونزی تهدید کرده اند در صورتی که تلگرام اقدامات لازم برای بررسی محتوای غیرقانونی را به اجرا نگذارد آن را به طور کامل در این کشور خواهد بست.

اندونزی در ماههای اخیر شاهد وقوع عملیات تروریستی بوده است که مسئولیت بیشتر آنها را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است. در ماه ژوئن امسال یک نفر در مسجدی در این کشور با چاقو به دو مامور پلیس حمله کرد. بر اساس اعلام پلیس این فرد هیچ ارتباطی با هیچ سازمان تروریستی نداشت بلکه فقط از طریق تلگرام و با خواندن پیام هایی که از طریق تلگرام فرستاده شده بود گرایش های افراطی پیدا کرده بود.

اما پاول دوروف مدیر تلگرام امروز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: از اینکه دولت اندونزی تاکنون هیچ درخواستی تاکنون از او در این باره نکرده است شگفت زده است. وی افزود شرکت او درباره هر شکایتی که علیه تلگرام مطرح شود تحقیق خواهد کرد.

در سال 2015 هنگامی که عملیات تروریستی پاریس روی داد، انگشت اتهام به سوی تلگرام به عنوان وسیله ای که کار تروریست ها را آسان کرده است دراز شد.در آن زمان مسئولان تلگرام همه حساب های مربوط به داعش را بستند. در آخر ماه ژوئن امسال نیز نزدیک بود که این برنامه پیام رسان در روسیه بسته شود. مسئولان امنیتی روسیه اعلام کردند عاملان عملیات تروریستی مترو سنت پترزبورگ از این برنامه پیام رسان برای تسهیل کار خود استفاده کرده بودند.

206 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها