جهانگیری: مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد را زودتر تصویب کند

جهانگیری: مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد را زودتر تصویب کند
شنبه 24 تير 1396 - 22:45

معاون اول رئیس‌جمهور از مجلس خواست که هر چه سریع‌تر لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد را تصویب کند.

العالم- ایران 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه 24 تیر) در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان بوشهر، این استان را یکی از قطب‌های اصلی انرژی کشور برشمرد و اظهار داشت: حجم بالای صادرات نفت و گاز و وجود میادین مشترک در استان بوشهر از امتیازات و ویژگی‌های مهم این استان است که باعث شده استان بوشهر کارکردی ملی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر همواره چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب اسلامی برای حفظ عزت ایران ایستادگی کرده‌اند، گفت: مردم این استان در همه مقاطع حضور به موقع داشته و قوت قلب برای کشور بوده‌اند و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نیز با رأی بالا و آگاهانه به دکتر روحانی نقش خود را ایفا کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر ضرورت پذیرفتن مسئولیت فرهنگی و اجتماعی شرکت مجری پروژه در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: وقتی طرح‌های بزرگ در کشور اجرا می‌شود باید درصدی از منابع مالی صرف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم ساکن اطراف پروژه شود تا مردم احساس نکنند که سهم آنها از اجرای این طرح‌ها فقط مسائل زیست‌محیطی و عوارض نامطلوب ناشی از طرح‌هاست.

جهانگیری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به تصویب هرچه سریع‌تر ایجاد منطقه آزاد در هشت استان و از جمله استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصویب ایجاد هشت منطقه آزاد، مدت زیادی به طول انجامیده و دولت علی‌رغم مخالفت با تصویب محدوده این مناطق اما به درخواست مجلس شورای اسلامی محدوده‌ها را نیز مشخص کرده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی باشیم، چراکه مناطق آزاد فرصتی بزرگ در جهت توسعه استان‌های مرزی کشور است.

وی همچنین با اشاره به پروژه احداث راه‌آهن بوشهر- شیراز، ضرورت اجرا و تکمیل این طرح را مورد تأکید قرار داد و از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست، جلسه‌ای با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای بررسی راهکارهای تأمین مالی این پروژه برگزار و موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان از راه کالاهای ملوانی و ته‌لنجی امرار معاش می‌کنند، بر لزوم تعیین ساز و کاری برای حمایت از فعالان در این زمینه و ساماندهی این نوع اشتغال تأکید کرد و افزود: طرح ساماندهی کالاهای ملوانی که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است باید هرچه سریع‌تر نهایی و در جلسه هیئت وزیران تعیین تکلیف شود.

در این جلسه استاندار بوشهر نیز گزارشی از آخرین وضعیت استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و به تشریح برخی مشکلات و کاستی‌های استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، مهم‌ترین دغدغه‌ها و اصلی‌ترین چالش‌های استان را تشریح کردند و خواستار توجه بیش از پیش دولت برای حل مسائل استان بوشهر شدند.

ساماندهی کالای ملوانی، اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز و همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این استان از مهم‌ترین درخواست‌ها و پیشنهادات نمایندگان مردم استان بوشهر در این جلسه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها