هلاکت بیش از 25 هزار داعشی در موصل

هلاکت بیش از 25 هزار داعشی در موصل
يکشنبه 25 تير 1396 - 10:54

فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش گفت در درگیری ها برای ازادسازی شهر موصل از اشغال داعش، بیش از 25 هزار داعشی کشته شدند.

العالم عراق

به گزارش پایگاه شبکه روسیا الیوم، عبدالامیر رشید یارالله در سخنانی درباره عملیات آزادسسازی شهر موصل مرکز استان نینوا گفتکه نیروهای شرکت کننده در آزادسازی موصل، موفق شدند بیش از 25 هزار داعشی از جمله بیش از 450 تروریست انتحاری را به هلاکت برسانند.

وی همچنین افزود که نیروهای عراق همچنین توانستند 130 بالگرد متعلق به داعش را سرنگون، و بیش از 1500 خودروی متعلق به عناصر داعشی ازجمله 1247 خودروی بمب گذاری شده را منهدم کنند.

وی ادامه داد درگیری ها در بخش شرقی موصل به مدت 101 روز و درگیری های بخش غربی این شهر 142 روز به طول انجامید.

سپهبد يار الله همچنین گفت که نیروهای شرکت کننده درعملیات آزادسازی موصل، تلاش کردند که در اجرای عملیات آزادسازی این شهر هم به حفظ جان شهروندان توجه داشته باشند و همه به ماموریت نابودی تروریست ها عمل کنند و مسئولان عملیاتی و اجرایی ثابت کردند که درهمه سطوح آمادگی لازم را دارند.

وی اظهار داشت که طرح های مسئولان برای اجرای وظایف در نهایت شایستگی و با تدبیر بسیار اجرا شد.

سپهبد یارالله از نزدیک بودن به زمان آغاز مرحله چهارم عملیات « قادمون يا نينوى» برای آزادسازی منطقه تلعفر درشمال موصل از اشغال داعش خبر داد.

نیروهای عراقی 17 اکتبر 2016 ، عملیات بازپس گیری موصل از اشغال گروه تروریستی داعش را با حمایت ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا و با مشارکت حدود صد هزار نیروی عراقی و نیروهای مسلح داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه کرد آغاز کردند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دهم ژوئیه 2017 از آزادسازی کامل شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

شهر موصل حدود 9 ماه در اشغال داعش بود و درگیری ها برای آزادسازی این شهر ، تلفات و خسارت های مالی و جانی بسیار برجای گذاشت و به آواره شدن بیش از 920 هزار نفر منجر شد.

ناظران معتقدند که این درگیری ها هنوز به طور کامل پایان نیافته ، زیرا بسیاری از بقایای این گروه در مناطق مختلف شهر حضور دارند.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها