ماجرای جالب معابد بشریت دامانهور

ماجرای جالب معابد بشریت دامانهور
يکشنبه 25 تير 1396 - 12:24

در سال ۱۹۷۸، یک گروه ۱۵ نفره متعلق به یک جامعه اسرارآمیز به نام دامانهور، به رهبری بنیانگذارشان اوبرتو ایراودی، شروع به حفاری در دامنه کوه آلپ در شمال ایتالیا، در ۵۰ کیلومتری شهر تورین کردند.

العالم - گوناگون

آن‌ها تحت پوشش تاریکی و بااستفاده از چکش و بیل این کار را انجام دادند. آن‌ها با اشتیاق زیاد کار می‌کردند و در پایان شب اول توانستند یک متر وارد کوه شوند. این کار ۱۵ سال به طور محرمانه ادامه یافت. تعداد انگشت شماری از هنرمندان، صنعتگران و سازندگانی که این معابد زیرزمینی را می‌ساختند از آن اطلاع داشتند.

در سال ۱۹۹۲ یک نامه ناشناس مقامات را درمورد این معابد مخفی پنهان در دامانهور مطلع کرد. از آنجا که هیچ مجوزی برای این ساخت و ساز گرفته نشده بود، مورد حمله ناگهانی پلیس قرار گرفت، اما از آنجا که پلیس نتوانست دسترسی به معابد پیدا کند آن‌ها را تهدید کرد که در کوه دینامیت می‌گذارد. آن‌ها که چاره‌ای نداشتند سه پلیس و دادستان عمومی را به معابدی که حفر کرده بودند بردند.

وقتی مردان وارد اولین معبد شدند که سالن زمین نام داشت، بسیار شگفت زده شدند. آن‌ها وارد یک اتاق دایره‌ای به قطر ۸ متر شده بودند. یک ستون مرکزی به شکل مجسمه، تصویری سه بعدی از یک مرد و زن را ارائه می‌داد و سقف با شیشه‌های رنگی پیچیده پوشانده شده بود. تعداد زیادی از این سالن ها، ستون‌های مجسمه‌ای بلند پوشیده با ورق طلا و دیوار‌ها و سقف‌های مزین به نقاشی، موزاییک کاری و کریستال در معابد آن‌ها وجود داشت. در انتها چشمان کل گروه غرق اشک شدند و زیبایی عمیق این معابد زیرزمینی آن‌ها را شکست داد.


مجموعه دادگاه هایی علیه آن‌ها برگزار شد، اما در نهایت دولت ایتالیا اجازه داد به ساخت و ساز خود ادامه دهند. امروزه این معابد میراث ملی و به روی عموم باز هستند.

برترین ها

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها