میدان های نفتی رقه درکنترل نیروهای ارتش سوریه

میدان های نفتی رقه درکنترل نیروهای ارتش سوریه
يکشنبه 25 تير 1396 - 12:23

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، مجموعه چاه های نفت واقع درجنوب غرب استان رقه را از اشغال گروه های مسلح تروریستی خارج کردند.

العالم سوریه

به گزارش شبکه الاخباریه به نقل از یک منبع نظامی سوری، نیروهای ارتش سوریه میدان های نفتی الوهاب، الفهد، دبیسان، القصیر، أبوالقطط ، أبوقطاش وچند روستای دیگر واقع در منطقه الصحراء درجنوب غرب رقه را تحت کنترل خود درآوردند.

این میدان های نفتی درجنوب منطقه الرصافه و چاه های نفتی آن واقع هستند که ارتش سوریه ماه گذشته در اولین دستاوردهای میدانی خود دراین استان، آنرا از اشغال عناصر تروریست خارج کرد.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش درماه های گذشته، در شرق حلب پیشروی هایی کرده وبخش هایی از اراضی واقع درغرب رود فرات را از اشغال گروه های مسلح تروریست خارج کرده اند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که تازه ترین دستاوردهای ارتش سوریه، باعث می شود که بر دامنه مناطق تحت کنترل ارتش از اراضی واقع از شرق استان حماه گرفته تا شرق حمص واطراف استان های رقه و دیرالزور افزوده شود.

بنا به اعلام این مرکز، نیروی هوایی روسیه حملات خود را به مواضع مختلف وابسته به تروریست ها تشدید کرده است.

هدف بعدی ارتش سوریه، بازپس گیری منطقه السخنه دروازه استان دیرالزور واقع درشرق این کشور در مرزهای عراق است و احتمال می رود درصورتیکه الرقه ازاشغال آنان خارج شود، این منطقه آخرین مقر تروریست ها در سوریه باشد.

 نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر از دستیابی به موفقیت های مهم در منطقه صحرایی شمال شرق شهر قدیمی تدمر از طریق تسلط بر میدان گازی هیل خبر داده اند که درفاصله حدوداً 18 کیلومتری جنوب السخنه واقع است.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها