کدام موجود پس از برخورد شهاب سنگ با زمین زنده می ماند؟

کدام موجود پس از برخورد شهاب سنگ با زمین زنده می ماند؟
يکشنبه 25 تير 1396 - 15:11

محققان متوجه شده اند یک ارگانیسم بسیار کوچک می تواند ۳۰ سال بدون آب و غذا زنده بماند. طبق تحقیقات این ارگانیسم احتمالا تنها موجودی است که پس از برخورد شهاب سنگ با زمین زنده می ماند.

العالم-گوناگون

به گزارش  اسکای نیوز، محققان دانشگاه آکسفورد و هاروارد متوجه شده اند نوعی ارگانیسم بسیار کوچک به نام «خرس آبی» احتمالا آخرین موجودی است که پس از برخورد شهاب سنگ با زمین زنده می ماند.

این موجودات کوچک که «Tradigrade» نیز نام دارند می توانند ۳۰ سال بدون آب یا غذا زنده بمانند و دمای نزدیک صفر تا ۱۵۰ درجه را تحمل کنند. آنها حتی می توانند در فضا هم زنده بمانند.

ابعاد این ارگانیسم کمتر از نیم میلیمتر است. این ارگانیسم ها در تمام مناطق زمین از هیمالیا گرفته تا اعماق دریا زندگی می کنند.  

تحقیقات روی این خرس های آبی نشان می دهد آنها می توانند حتی ۱۰ میلیارد سال پس از انسان یا به عبارت دیگر تا زمان مرگ خورشید زنده بمانند.

خرس های آبی می توانند از رویدادهای آسمانی از جمله برخورد شهاب سنگ ها با زمین، انفجار ستاره نیز جان سالم به در ببرند. به عقیده محققان احتمالا انواع دیگری از موجودات مشابه با چنین مقاومتی در جهان وجود دارند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها