آمریکا درصدد اشغال طولانی مدت شمال سوریه است

آمریکا درصدد اشغال طولانی مدت شمال سوریه است
يکشنبه 25 تير 1396 - 17:45

بیش از 150 خودروی نظامی آمریکا از خاک عراق وارد سوریه شدند و گفته می شود طی روزهای آینده روند افزایش ادوات نظامی و نیروهای آمریکائی در خاک سوریه ادامه خواهد یافت.

العالم ـ سوریه

خبرنگار المیادین در سوریه در گزارشی گفت: نخستین گروه از ادوات نظامی و نیروهای آمریکائی برای هماهنگی و پشتیبانی از عملیات هوائی علیه داعش به سمت رقه سوریه به راه افتاده اند. 
این نیروها از طریق پایگاههای آمریکا در حومه عین العرب فعالیت خواهند داشت. تعقیب و گریزها و زد و خوردها در این مناطق بیش از یک هفته است که ادامه دارد اما هیچ تغییر اساسی در میدان به وجود نیامده است.

پس از افزایش تهدیدات ترکیه مبنی بر اشغال عفرین و افزایش نیروهای نظامی این کشور در منطقه مرزی کلس، نیروهای کرد تمایل دارند در ازای دریافت تضمین هایی از آمریکا در خصوص عفرین روند جنگ در رقه را تسریع کنند. علیرغم تهدیدات ترکیه و ملاحظات ایران و عراق درخصوص استفاده از کردستان عراق به عنوان گذرگاه انتقال تسلیحات، نظامیان آمریکائی به بهانه جنگ با داعش به عملیات مسلح سازی کردها ادامه می دهند.

از زمان عملیات عین العرب در تابستان 2014 سیل ورود تسلیحات آمریکایی به این منطقه بدون توقف ادامه داشته است. آمریکا حتی با استفاده از چتر در این مناطق سلاح وارد کرده و برخی از محموله های تسلحیاتی نیز به دست داعش افتاده است.
پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا از طریق چهار پایگاه آمریکا در شمال سوریه صورت می گیرد. این پشتیبانی ها اخیراً با ورود عملیات رقه به درگیری های رو در رو با داعش و جنگهای چریکی در کوچه خیابانها و ساختمانها افزایش یافته است. نظامیان آمریکایی چند ماه پیش در فرودگاه المیدان در غرب حسکه مستقر شدند. این فرودگاه نوسازی و تقویت شد تا نخستین پایگاه هوائی آمریکا در شمال سوریه شود. هواپیماهای هرکولس آمریکا نیز در پایگاه جنوب عین العرب فرود آمدند.

آمریکائی ها اکنون هفت پایگاه نظامی و هوائی در سوریه دارند و توانسته اند تهدیدات ترکیه را مبنی بر بستن پایگاه هوائی اینجرلیک به روی هواپیماهای آمریکایی و ممانعت از روند ارسال تدارکات تسلیحاتی پشت سر بگذارند.
آمریکائی ها با پرچم کردها و به بهانه جنگ با داعش به نفوذ در شمال و شرق سوریه ادامه می دهند و ارسال تدارکات نظامی به صورت مداوم ادامه دارد. آمریکائی ها با هدف تقویت حضور نظامی خود در شرق سوریه در حال افزایش نفوذشان در این منطقه هستند و احداث پایگاههای نظامی متعدد حاکی از تصمیم آمریکا به اشغال طولانی مدت این منطقه و بهره برداری از آن به عنوان برگ برنده ای در هرگونه عملیات سیاسی آینده در سوریه است.

خبر گزاری صداو سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها