پاسخ هسته ای مکرون به نتانیاهو

پاسخ هسته ای مکرون به نتانیاهو
يکشنبه 25 تير 1396 - 19:56

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این کشور در خصوص توافق هسته‌ای ایران هوشیار است.

العالم ـ اروپا

"امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد، پاریس نیز مانند رژیم صهیونیستی نگران فعالیت های جنبش حزب الله لبنان در جنوب سوریه و مسلح شدن این جنبش است. 

مکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس افزود، فرانسه به دنبال راه حلی فراگیر برای بحران سوریه است که امکان بازگشت آوارگان سوری را به کشورشان فراهم کند. 

رئیس جمهور فرانسه بر حمایت کشورش از تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح بین دوطرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد و گفت: موضع کشورش در قبال مسئله شهرک سازی اسرائیل تغییری نکرده است. وی از همه خواست به قوانین بین المللی احترام بگذارند. 

در خصوص توافقنامه هسته ای ایران نیز ماکرون به نتانیاهو گفت که فرانسه در قبال این توافقنامه «هوشیار» است. 

وی کشته شدن دو پلیس اسرائیلی در قدس را به نتانیاهو  تسلیت گفت و این اقدام را محکوم کرد.

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این کنفرانس مشترک خبری اعلام کرد  که تا زمانی که فلسطینی‌ ها اسرائیل را در این منطقه به رسمیت نشناسند، بحران با آن‌ها حل نخواهد شد. 

 نخست وزیر اسرائیل که به پاریس سفر کرده است، گفت: ما معتقدیم فرصت های بسیاری در زمینه همکاری فنی میان اسرائیل و فرانسه وجود دارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها