جعجع:سازمان ملل آوارگان سوری را بازگرداند وگرنه...

جعجع:سازمان ملل آوارگان سوری را بازگرداند وگرنه...
دوشنبه 26 تير 1396 - 03:31

رئیس حزب نیروهای لبنانی در کنفرانس مطبوعاتی از ارائه پیش نویسی توسط حزب متبوعش برای بازگرداندن آوارگان سوری خبر داد.

العالم – لبنان

روزنامه النهار لبنان به نقل از سمیر جعجع نوشت پرونده بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان یک تصمیم حاکمیتی لبنان است و ما در این مورد منتظر اظهارنظر هیچ کس نمی مانیم تا به ما بگوید چه کنیم.

وی افزود: وقتی آوارگان را پذیرفیتم از کسی اجازه نگرفتیم و با نهایت صبوری به آنها رسیدگی کردیم اما امروز لبنان از حضور آنها خسته شده و زنگ بازگشت به صدا در آمده است زیرا اوضاع بین مردم لبنان و آوارگان سوری به دلایل مختلف در حال بحرانی شدن است و اگر فورا به این مساله رسیدگی نکنیم عواقب بدی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد نامه ای روشن به دبیرکل سازمان ملل خواهد نوشت تا بررسی راه ها و سازوکارهای بازگرداندن آوارگان به روستاها و مناطق امن در سوریه را آغاز کند مخصوصا که از شدت درگیری ها در این کشور کاسته شده است.

جعجع در پاسخ سوالی درباره به خطر افتادن جان آوارگان گفت: ما خواستار به خطر افتادن آنها نیستیم. ما می خواهیم آنها به مناطق امن چهارگانه که در شمال، جنوب، شمال شرق و ادلب در حال شکل گیری هستند منتقل شوند تا تحت حمایت سازمان ملل - و نه حکومت دمشق - قرار بگیرند.

وی درباره گفت و گو با دولت سوریه پیرامون این تصمیم گفت: گفت و گو با حکومت سوریه و مشروعیت بخشیدن به آن از طریق ما انجام خواهد شد چون در این صورت حکومت سوریه در روند بازگشت آوارگان بر خلاف تصور بعضی ها، مانع تراشی خواهد کرد. ضمنا تصمیم گیری در سوریه بین آمریکا، ترکیه، سوریه و ایران تقسیم شده است.

سمیر جعجع در توضیح موضع گیری خانم سیگرید کاگ، نماینده سازمان ملل متحد در لبنان که بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان را زود توصیف کرده بود گفت اگر سازمان ملل، این کار را به عهده نگیرد ما آنها را سوار نخستین کشتی خواهیم کرد که به سوی سوریه برود. از این به بعد دیگر مدارا نخواهیم کرد و بیش از این از ما توقع حس انسان دوستی نداشته باشند. ما آنها را که تعدادشان خیلی زیاد بود پذیرفتیم اما اگر گرگ نباشی توسط گرگ ها خودره می شود.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها