تصویرمرد نژادپرست انگلیسی که به زن مسلمان حمله کرد

تصویرمرد نژادپرست انگلیسی که به زن مسلمان حمله کرد
يکشنبه 25 تير 1396 - 21:58

'انیسه عبد الغدیر' شهروند مسلمان ساکن لندن با انتشار پیامی در صفحه توییتری‌ از حمله نژادپرستانه علیه خود در ایستگاه مترو 'بیکر استریت' خبر داد و گفت که فرد مهاجم تلاش کرده تا حجابش را از سر او بردارد.

العالم ـ اروپا

خانم 'عبد الغدیر' در این پیام تصویر فرد مهاجم را منتشر کرده و نوشته است: 'این چهره مردی است که به‌زور می‌خواست حجاب سرم را بکشد. زمانی که من مقاومت کردم او من را هل داد.'
یک سخنگوی پلیس حمل‌ونقل و انگلیس گفت که این حادثه را به‌عنوان حمله نژادپرستانه تلقی خواهد کرد و نیروهای پلیس در حال تحقیق هستند.
وی تاکید کرد که بروز چنین رفتارهایی 'غیرقابل‌قبول و تحمل نمی‌شود'.
پیام توییتری خانم عبد الغدیر تاکنون بالغ‌بر 28 هزار بار 'ریتوییت' شده و دست‌کم یک هزار و 200 نفر با ارسال پیام‌هایی، مراتب همدردی خود را با وی اعلام کرده‌اند.


این حادثه نژادپرستانه در حالی صورت می‌گیرد که پنجشنبه گذشته شهر لندن صحنه حملات اسیدپاشی بوده که براثر آن 5 نفر مجروح شدند.
در هفته آخر ماه مبارک رمضان سال جاری نیز براثر حمله با خودرو به نمازگزاران در نزدیکی مسجدی در شمال لندن، یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.
نشریه انگلیسی ایندیپندنت هفته گذشته در گزارشی مدعی شد که جرائم مرتبط با تنفر اعم از تبعیض علیه نژاد و مذهب به‌طور بی‌سابقه‌ای پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور افزایش داشته است.
این نشریه خبری افزود: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی پلیس، میزان حوادث مرتبط با تنفر در انگلیس طی یازده ماه پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت 23 درصد افزایش داشته است.
مسئولان مؤسسه ها و مراکز اسلامی نیز در گزارش‌ها و اظهارات خود برافزایش بی‌سابقه جرائم اسلام هراسی در انگلیس تأکیددارند.
'ایمان عطا' مدیر موسسه اسلامی 'تل ماما' در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت گفته است: در ماه‌های اخیر ما شاهد افزایش جرائم تنفر علیه مسلمانان در مناطقی همچون 'منچستر'،'کنت' ،'لیورپول' و 'ولز'بوده‌ایم که این مساله با آمار منتشرشده از سوی ایندیپندنت
همخوانی دارد.
وی افزود: واقعیت این است که تنفر از مسلمانان علنی و به پدیده‌ای بدل گشته که در سطح خیابان و درملاعام علیه مسلمانان به‌ویژه زنان صورت می‌گیرد.
'سوفیان اسماعیل' مؤسس انجمن تعامل با مسلمانان (مند) نیز در گفت وگو با ایندیپندنت بیان داشت که حملات تروریستی اخیر در انگلیس به افزایش جرائم ناشی از تنفر دامن زده است.
وی افزود: گروه تحقیقات و رسیدگی به جرائم اسلامی هراسی موسسه ما شاهد افزایش بی‌سابقه جرائم ناشی از تنفر بوده و اکنون، بسیاری از مسلمانان بیشتر از گذشته احساس آسیب‌پذیری می‌کنند.
این فعال مدنی ادامه داد: ما از ماه آوریل گذشته 23 مورد شکایت، شامل حمله علیه مسلمانان در وسایل نقلیه عمومی، اخراج مسلمانان توسط شرکت‌های بزرگ تجاری و ممانعت برخی مدارس با آیین برگزاری نماز توسط دانش آموزان، را به ثبت رسانده‌ایم.
برخی تحلیل گران انگلیسی بر این باورند که در پی حملات یادشده و گزارش‌های منتشرشده در رابطه با افزایش اسلام هراسی در انگلیس، سطح جرائم مرتبط با نفرت علیه مسلمانان دیگر پایین نخواهد آمد.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پیشتر در گفت‌ و گو با ایرنا گفته بود که اسلام هراسی بخشی از واقعیت نگران‌کننده در جامعه انگلیس به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: این (اسلام هراسی) یک واقعیت است. اگر شما به روزنامه‌های محلی مراجعه کنید و یا زبان حال مسلمانان را جویا شوید، اسلام هراسی و بی‌توجهی به آن عادی شده است.
شجره یکی از دلایل افزایش اسلام هراسی در انگلیس را نقش رسانه و سیاستمداران برشمرد و افزود: آن‌ها اسلام هراسی را دستمایه خود قرار داده و چنان‌ که شاهد هستیم قوانین ضد تروریستی را به اسلام و مسلمانان گره می‌زنند.
این فعال مدنی اضافه کرد: متأسفانه آن‌ها دین اسلام را هدف قرار داده‌اند و به دنبال آن اسلام هراسی را مشروع می‌سازد و فرهنگ آن را نهادینه می‌کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها