جزییات 6 طرحی که در سفر جهانگیری به کیش افتتاح میشود

جزییات 6 طرحی که در سفر جهانگیری به کیش افتتاح میشود
دوشنبه 26 تير 1396 - 12:41

معاون اول رییس جمهوری امروز (دوشنبه) به همراه اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بهره برداری از 6 طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی عازم کیش می شود.

العالم- ایران 

 طرح تعریض موج شکن شرقی و احداث 24پست اسکله رو ـ رو بتنی در بندر تجاری کیش، واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی «مهان مد میمه»، پارک آبی اوشن، نیروگاه شماره 2، هتل 5 ستاره ویدا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس طرح هایی هستند که با حضور جهانگیری در جزیره کیش به بهره برداری می رسند.
همچنین امروز واحد صنعتی - تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی «مهان مد میمه» وارد مدار تولید می شود که با 20 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی در فاز 3 شهرک صنعتی کیش و در زمینی به وسعت 32 هزار متر مربع ساخته شده است.
این واحد تولیدی دارویی و تجهیزات پزشکی با ظرفیت تولید سالانه 8 میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی، 6 میلیون سوزن فیستولا وریدی و 2 میلیون صافی دیالیز یکی از مهمترین واحدهای تولیدی دانش بنیان در جزیره کیش است.
پارک آبی اوشن از جمله پروژه های سرمایه گذاری شده از سوی بخش خصوصی است که امروز بهره برداری رسمی از آن آغاز می شود؛ این مجموعه تفریحی نخستین تم پارک آبی رو باز با بلندترین راه های آبی (رایدر) کشور به شمار می رود که در زمینی به مساحت 56 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 1800 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است.
این پارک که برای 400 نفر اشتغالزایی داشته، با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر دارای 17 راه آبی از انواع مختلف است که به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است.
نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 در جنوب جزیره کیش از دیگر طرح های عمرانی جزیره کیش به شمار می رود که در زمینی به مساحت 2500 مترمربع واقع شده و مرحله نخست آن با 500 میلیارد ریال اعتبار در جزیره کیش اجرا شده است.
در افق این نیروگاه، تولید روزانه 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین در پیش بینی شده است.
هتل 5 ستاره «ویدا» و مجموعه فرهنگی و تفریحی «آوای خلیج فارس» دو طرح گردشگری دیگری هستند که امروز به طور رسمی به مجموعه اماکن اقامتی و تفریحی این جزیره افزوده می شوند.
هتل 5 ستاره ویدا با زیربنای 17 هزار و 800 متر مربع در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است؛ این هتل 5 ستاره با معماری زیبا و با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگری در جزیره کیش ساخته شده و دارای 144 اتاق و 320 تخت اقامتی است.
هتل ویدا با سرمایه گذاری 1700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت زمان 48 ماه ساخته شده است.
مجموعه آوای خلیج فارس با بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور با قابلیت های متنوعی از جمله لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته که این آبنما را از سایر آبنماهایی که تاکنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته تر و کامل تر می سازد، آخرین طرحی است که با حضور جهانگیری در کیش به بهره برداری می رسد.
این مجموعه با هزینه ای بالغ بر 1200 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 35 هزار متر مربع در ساحل شرقی جزیره کیش ساخته و تجهیز شده است.
بزرگترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 15 هزار نفر برای اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنین ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه، مرکز بازی کودکان، رستوران و فودکرت از جمله بخش های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.
معاون اول رییس جمهور همچنین در این سفر از کشتی اقیانوس پیمای «سانی» و طرح در حال احداث «اسکله 35 هزار تنی» در بندر تجاری کیش بازدید خواهد کرد. 
ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
جزیره کیش یکی از مناطق هفت گانه است که در ۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه در خلیج فارس جای گرفته است و سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.
کیش از سوی سازمان گردشگری، چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا اعلام شده است.
وجود جاذبه‌های گردشگری و فضاهای زیبا و دیدنی جزیره کیش از شاخص های آن محسوب می شود.
از آنجا که اتباع خارجی برای ورود به این منطقه نیازی به دریافت ویزای ورودی ندارند، سفر به این جزیره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها