آغاز ساعت صفر در عرسال.. تخلیه منطقه به درخواست ارتش +فیلم

دوشنبه 26 تير 1396 - 15:13

ارتش لبنان به اهالی عرسال هشدار داده است که ظرف 24 ساعت منطقه "وادی حمید" را تخلیه کنند

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار العالم در لبنان ارتش لبنان از اهالی عرسال خواسته است تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی خود را از منطقه وادی حمید و جرود عرسال خارج کنند.

"باسل الحجیری"، شهردار عرسال گفت ارتش به اهالی هشدار داده است که از امروز دوشنبه تمام مسیرهای منتهی به منطقه جرود بسته خواهد شد.

منابع آگاه گفتند اهالی شهر با توجه به احتمال آغاز عملیات نظامی، شروع به خارج کردن ماشین آلات کشاورزی خود از منطقه یادشده کردند.

همزمان با تشدید تحرکات لوجستیکی، ارتش لبنان اقدام به نصب برج های دیده بانی در منطقه مرزی بین "جرود نحله" و "جرود عرسال" در ارتفاعات شرقی کرد.

این تحرکات پس از آن صورت می گیرد که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده بود که اکنون وقت آن رسیده که پرونده جرود عرسال برای همیشه بسته شود و حضور تروریست ها در این منطقه پایان یابد؛ این منطقه تبدیل به مبدأ حمله های تروریستی در سایر نقاط لبنان شده و خودروهای بمب گذاری شده از اینجا به سایر مناطق لبنان فرستاده می شوند.

با اینکه ناظران احتمال رسیدن به راه حلی از طریق مذاکرات توسط طرف های خارجی و خروج تروریست ها از این منطقه به سمت سوریه را اگر چه در وقت اندک دور از احتمال نمی دانند اما معتقدند با توجه به سرسختی گروه های تروریستی و تلاش آنها برای تحمیل شروط خود برای عقب نشینی از منطقه یادشده، عملیات نظامی اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون درخواست ها برای بستن پرونده تروریست ها که گروه های خاصی در لبنان مانع از آن می شوند و بر سر راه ارتش برای عمل به وظایف خود سنگ اندازی می کنند، بالا گرفته است.

208

پربیننده ترین خبرها