فتوای مفتی قدس اشغالی؛

عبور از دروازه صهیونیستی نماز را باطل می کند

عبور از دروازه صهیونیستی نماز را باطل می کند
دوشنبه 26 تير 1396 - 22:04

مفتی بیت المقدس اعلام کرد، افرادی که با عبور از گیت های هوشمند صهیونیست ها وارد مسجد الاقصی شوند، نمازشان باطل است.

مراجع اسلامی شهر قدس، تحریم تدابیر ظالمانه صهیونیستی برای تغییر اوضاع تاریخی این شهر مانند ایجاد گیت های هوشمند در دروازه های مسجدالاقصی را خواستار شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که شیخ محمد حسین مفتی قدس و اراضی مقدس، شیخ عکرمه صبری رییس هیات اسلامی عالی و شیخ عبدالعظیم سلهب امضا کننده این بیانیه مشترک هستند.

این بیانیه از مردم خواسته از این گیت ها عبور نکرده و با آن وارد مسجد الاقصی نشوند و لذا در صورت ادامه فعالیت این نوع گیت ها، در خیابان ها و کوچه های اطراف قدس نماز را اقامه نمایند و در صورت عبور از این دروازه ها، نمازشان باطل است.   

این بیانیه همچنین ایستادگی مسئولانه اهالی قدس برای دفاع از الاقصی، استقرار اطراف قدس و حمایت از مسجدالاقصی و موقوفات را ستود و افرود: با همکاری اهالی قدس و فلسطین به دفاع از الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و محل اسراء پیامبر (ص) ادامه خواهیم داد.

رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه در چارچوب پاسخ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی در پاسخ به تیراندازی در مسجد الاقصی که بر اثر آن 3 فلسطینی شهید شده و 2 پلیس صهیونیستی کشته شدند، اقدام به نصب گیت های هوشمند در ورودی بخش قدیمی قدس نموده است.

 206 

پربیننده ترین خبرها