امارات هنوز به قطر امید دارد!

سه شنبه 27 تير 1396 - 03:31

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنرانی خود در لندن، پیام هایی به ملت قطر فرستاد و تاکید کرد که هنوز به اندیشه حکیمانه ریش سفیدان قطر امیدوار است.

العالم – جهان اسلام

انور قرقاش در سخنرانی خود در مؤسسه «چاتام هاوس» در لندن گفت: «پیام ما این است: شما نمی توانید هم زمان با اقدام برای تزلزل ثبات، بخشی از سازمان تقویت امنیت اجتماعی باشید، نمی توانید هم دوست ما باشید و هم دوست القاعده».

وی اعتراف کرد در موضع گیری نسبت به گروه اخوان المسلمین اختلاف نظر وجود دارد. امارات این گروه را دروازه ورود به اسلام جهادی می داند اما بیشتر سازمان های موجود در لیست کشورهای خلیج (فارس) –حامی مالی تروریسم- با القاعده یا گروه های مشابه در ارتباطند.

قرقاش در همین حال به برخی تحولان مثبت درباره بحران قطر و مخصوصا امضای یادداشت تفاهم آمریکا و قطر پیرامون منع حمایت مالی از تروریسم و موافقت دوحه با درخواست های آمریکا در مورد بررسی فعالیت برخی حامیان مالی تروریسم اشاره کرد.

وی افزود: «هنوز به حکمت اندیشی ریش سفیدان در تعیین نوع تعامل این کشور با بحران امیدواریم».

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعتراف کرد قطر کمبود مالی ندارد و فرودگاهش فعال است ولی قطری ها در نهایت متوجه می شوند که این بحران در صورت عدم تغییر در رفتارهای دوحه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که پیام کشورهای حوزه خلیج (فارس) کاملا واضح است افزود: «ما خواهان تنش نیستیم و در جهت تغییر نظام عمل نمی کنیم. ما خواستار تغییر رفتارهای شما هستیم نه ایجاد تغییر در استقلال شما».

قرقاش همچنین اعتراف کرد اقدامات چهار کشور علیه دوحه سخت بود اما حکم ندای بیداری را داشت. وی ابراز امیدواری کرد این ندا به هدف خود برسد.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها