امارات: حمله سایبری به قطر کار ما نبود

امارات: حمله سایبری به قطر کار ما نبود
دوشنبه 26 تير 1396 - 18:39

وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده روز دوشنبه گفت امارات مسئول حمله ادعا شده هکری به پایگاه های اینترنتی قطر نیست.

العالم – آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، انور قرقاش گزارش روزنامه واشنگتن پست را که در آن به نقل از برخی مقامات آمریکایی آمده بود امارات دستور هک شدن خبرگزاری رسمی قطر را داده بود تکذیب کرد و گفت: خبر واشنگتن پست درباره اینکه ما در واقع قطری ها را هک کردیم درست نیست.

در ماه مه، خبرگزاری رسمی قطر به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گزارش داده که وی از جنبش مقاومت حماس در غزه تمجید کرده و ایران را یک قدرت اسلامی خوانده بود. مقامات قطر بعدا اعلام کردند سایت این خبرگزاری هک شده بود.

قرقاش که در اندیشکده چتم هاوش در لندن صحبت می کرد، گفت عربستان، امارات، بحرین و مصر در حال بررسی تحریم های جدید علیه دوحه هستند. وی همچنین در حاشیه این نشست گفت: فشارها تشدید خواهد شد ولی از اشاره به جدول زمانی درباره زمان اعمال این تحریم های خودداری کرد. وی افزود:باید ببینیم که این فشارها در چه بخشی هست، آیا مالی است یا چیز دیگر، ولی به هر حال آنها در چارچوب اختیارت ما به عنوا کشورهای مستقل است.

وی افزود امارات از شرکت های مالی و تجاری برای انتخاب کردن میان امارات و یا قطر درخواستی مطرح نخواهد کرد.

قرقاش که پیشنهاد نظارت بین المللی روی قطر را مطرح کرده است افزود: هیچ طرح و برنامه ای برای ملاقات میان دو طرف با کمک و میانجیگری کویت وجود ندارد

پربیننده ترین خبرها