کارشناس تاریخ نظامی:

"ارتش آمریکا در معرض فروپاشی است.."

دوشنبه 26 تير 1396 - 21:02

یک کارشناس تاریخ نظامی، بی توجهی ژنرال های های آمریکایی به شماری از مشکلات خطرناک در ارتش این کشور را سبب قرار گرفتنِ ارتش آمریکا در پرتگاه فروپاشی ارزیابی کرد.

العالمآمریکا

"داگلاس مک گریگور" سرهنگِ سابق ارتش آمریکا و کارشناس تاریخ نظامی، در مقاله ای که در وبگاه "نشنال اینترست" منتشر کرد، نوشت: ترامپ، باید وزیر دفاعی قوی و به شدت آموزش دیده منصوب کند که بتواند ژنرال ها را بازخواست کند و آنان را به ایجاد تغییراتی ریشه ای دعوت کند و گرنه ارتش، فقط به از دست دادن اعتبارات مالی ادامه خواهد داد.

کارشناس تاریخ نظامی تاکید کرد: فرماندهان ارتش آمریکا، درک نمی کنند که "جنگ جهانی، عملاً اتفاق افتاده است"، آن ها ترجیح می دهند که میلیاردها دلار خرج فن آوری هایِ غیر پیشرفته کنند، فن آوری هایی که ادعا می کنند پیروزی در جنگ را برای آن ها به ارمغان می آورند. آن ها حتی گاه، نسخه هایی جدید از سامانه هایی کهنه را ارائه می کنند.

سرهنگِ سابق ارتش آمریکا با اشاره به رزمایشی که قرار است ناتو در بلغارستان اجرا کند، به ویژگی این رزمایش اشاره کرد که باید در سرزمینی ناشناخته برگزار شود که نیازمند چیرگی هوایی و دوچندان کردن توانمندی های نظامی است.

وی در این خصوص گفت: این رزمایش، به مثابۀ "توانمندی خودکشی" است و کشورهای ناتو در شرق اروپا و روسیه، این مساله را به خوبی می دانند؛ زیرا هرگونه عملیاتی به این شکل، نیازمند چیرگی هوایی و دریایی و دارا بودنِ تشکیلاتی کاملاً برتر در منطقه ای خاص است و اگر آمریکایی ها بخواهند چنین عملیاتی را در روسیه، چین، یا کرۀ شمالی اجرا کنند، "رزمایش" در مدت چند دقیقه، پایان خواهد یافت.

مک گریگور تاکید کرد: مشکل ارتش آمریکا، استقرار حدود 200 هزار نیروی خود در آفریقا، آسیا و خاورمیانه است.

مک گریگور سپس خاطر نشان کرد: تدابیر مشترک و فراگیر نیروهای مسلح آمریکا، آماده نیست و اوضاع جهان، هشدار دهندۀ جنگی بسیار خونین تر از جنگ جهانی دوم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها