مسئول ارشد اتحادیه اروپا به منطقه خلیج فارس سفرمی کند؛

نسخه موگرینی برای حل بحران عربی

نسخه موگرینی برای حل بحران عربی
دوشنبه 26 تير 1396 - 22:28

«فیدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب گفت: برای حل بحران خلیج فارس، یکشنبه آینده عازم کویت خواهد شد. وی اما نگفت که برای حل این بحران چه طرح و برنامه ای دارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، موگرینی در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل با اشاره به این که قبل از سفر وزیر امورخارجه فرانسه به منطقه خلیج (فارس)، با وی درباره بحران به وجود آمده در این منطقه گفت و گو کرده است، افزود: برای حل بحران خلیج (فارس) یکشنبه آینده به کویت می روم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: بحران خلیج (فارس) بر بسیاری از موضوعات منطقه ای تاثیرات بدی داشته است و باید از شدت گرفتن تنش به وجود آمده دوری کرد.
ژان ایوز لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر در سفر خود به چهار کشور عربی (عربستان، قطر، کویت و امارات) تلاش کرد تا سطح تنش ها در روابط کشورهای عربی را کاهش دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه روز یکشنبه در آخرین روز از سفر دو روزه خود به منطقه خلیج فارس در ابوظبی از کشورهای درگیر در بحران کنونی این منطقه خواست تا برای انجام مذاکرات و حل بحران بی سابقه بین قطر و همسایگانش، آرامش خود را حفظ کنند.
موگرینی ششمین مسئول بین المللی است که در روزهای آینده برای بررسی بحران کشورهای چهارگانه با قطر به منطقه خواهد آمد.
در چند روز اخیر، لوردیان وزیر امورخارجه فرانسه، «زیگمار گابریل» وزیر امورخارجه آلمان، «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه سفر کرده اند.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها