تسلط ارتش سوریه بر چند میدان نفتی دیگر در رقه

تسلط ارتش سوریه بر چند میدان نفتی دیگر در رقه
سه شنبه 27 تير 1396 - 04:12

ارتش سوریه روز دوشنبه با پیشروی جدید برابر تروریستهای گروه تروریستی داعش، چند میدان نفتی جدید را در صحرای جنوب غربی استان رقه به کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، ارتش سوریه در رسانه های رسمی اعلام کرد که میدان نفتی الدیلعه و میدان گازی زمله را در مناطق گسترده ای که داعش در هفته های اخیر برای دفاع از مناطق باقی مانده در کنترل خود در سوریه از آن عقب نشینی کرده، به کنترل خود درآورده است.   

ارتش سوریه روز شنبه اعلام کرده بود که میادین نفتی الوهاب، الفهد، دبیسان، القصیر، ابوالقطط و ابوقطاش و چند روستای دیگر را در منطقه بیابانی جنوب غربی استان رقه آزاد کرده است. 

بیشتر میادین نفتی سوریه در استان حسکه در شمال شرقی این کشور (که در کنترل یگانهای مدافع خلق کردی است) و در استان رقه (که داعش مناطق گسترده ای از آن را با پیشروی نیروهای مورد حمایت آمریکا به داخل شهر رقه از دست داده است)، قرار دارد. 

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: ارتش سوریه با کمک گروههایی از عراق و لبنان درحال حاضر در اطراف جبل البشری، یکی از پایگاههای اصلی داعش در 55 کیلومتری غرب شهر دیرالزور حضور پیدا کرده است.  

رسانه های دولتی سوریه اعلام کردند هواپیماهای روسیه نیز اطراف شهر السخنه در جنوب را که دروازه استان دیرالزور در شرق سوریه به شمار می آید و در مجاورت عراق قرار دارد و احتمالا آخرین پایگاه اصلی تندروها در سوریه در صورت سقوط رقه به شمار می آید، بمباران کردند. 

ارتش سوریه هفته گذشته میدان گازی الهیل در شمال شرقی این شهر تاریخی را به کنترل خود درآورد و به 18 کیلومتری السخنه رسید. 

ارتش سوریه روز دوشنبه در بیانیه ای افزود: مناطقی اصلی را در غرب سخنه به کنترل خود درآورده و دهها نفر از تندروهای داعش را کشته است و علاوه بر این به طرف این شهر که کنترل بر آن راه پیشروی به طرف دیرالزور را هموار می کند پیش می رود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها