روش جدید قطر در برخورد با کشورهای مخالف

روش جدید قطر در برخورد با کشورهای مخالف
سه شنبه 27 تير 1396 - 09:21

"خالد بن محمد العطیه"، وزیر دفاع قطر گفت: دوحه می تواند برای دستیابی به خسارات وارده به این کشور به علت محاصره اعمال شده از سوی کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کند.

العالمخاورمیانه

العطیه در مصاحبه با شبکه  "TRT" ترکیه تصریح کرد: اوضاع قطر در دهه هشتاد قرن گذشته همانند وضعیت نیکاراگوئه بود تا جاییکه به ناچار به دادگاه بین المللی متوسل شد و در نهایت موفق شد خسارات خود را به طور کامل دریافت کند.

وزیر دفاع قطر پیش از این هم گفته بود: قطر کشوری که به راحتی بلعیده شود نیست. کشورهای همسایه به دنبال تغییر نظام در قطر هستند. این موضوعی واقعی است و فرضی نیست. شروطی که عربستان، امارات، بحرین و مصر تحمیل کرده اند تعدی به حاکمیت کشور است. قطر از پشت خنجر خورده است.

در همین حال، "شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی" وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر نیز از قصد کشورش برای شکایت به دادگاه بین المللی و درخواست غرامت به علت خسارات ناشی از اقدامات کشورهای محاصره کننده علیه این کشور خبرداد.

وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر اقتصاد و بازرگانی در دیدار با گروهی از کارشناسان و حقوقدانان و تعدادی از روسای اقتصادی و تجاری سازمان های بین المللی در ژنو سوئیس از تصمیم مذکور خبر داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: شرکت های قطری و خارجی فعال در این کشور، محاکمه کشورهای محاصره کننده را خواستارند و درخصوص جبران خسارات وارده اقدام خواهندکرد.

این وزاتخانه تاکید کرد که دراین باره با یک دفتر حقوقی تخصصی در سازمان تجارت جهانی در ژنو، برای بررسی مسائل مربوط به اقدامات غیر قانونی کشورهای تحریم کننده قطر وارد مذاکره شده است.

221

پربیننده ترین خبرها