مصر برای قطری ها دریافت روادید را اجباری کرد

مصر برای قطری ها دریافت روادید را اجباری کرد
سه شنبه 27 تير 1396 - 13:38

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که مصر از ورود اتباع قطر بدون ویزا جز چند مورد استثنا جلوگیری خواهدکرد.

العالممصر

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "احمد ابو زید" سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: منطقی نیست که در پرتو موضع کنونی قطر، استثناءات همنچنان برای این کشور باقی بمانند، بنابراین قطری ها از این پس برای ورود به مصر باید ویزا بگیرند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در فرودگاه قاهره اعلام کرد که بر اساس تصمیمات جدید اتباع قطری از روز پنجشنبه برای ورود به این کشور باید روادید داشته باشند.

این منبع بیان کرد: دستوراتی به بخش گذرنامه فرودگاه قاهره و بنادر مصر درباره این تصمیم رسیده است و این روادید از سوی سفارتخانه مصر در خارج صادر می شود و تنها شامل شهروندان عادی نمی شود بلکه دیپلماتها و افراد مهم و ویژه را هم شامل می شود. همسران زنان مصری و زنان مصری و فرزندان آنها و نیز دانشجویان قطری که در دانشگاه های مصر تحمیل می کنند مشمول تصمیم جدید نمی شود.

تاکنون واکنشی از سوی مقامات مصری در این باره صورت نگرفته است.

عربستان، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن، از اواسط خرداد تاکنون با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها