حافظ بشار اسد: بهترین نیستم!

حافظ بشار اسد: بهترین نیستم!
سه شنبه 27 تير 1396 - 15:19

حافظ اسد، پسر رئيس جمهور سوریه در حاشیه شرکت در المپیاد بین المللی ریاضیات در ریو دو ژانیرو در برزیل، به تشریح دیدگاههای خود درباره بحران کنونی سوریه و آینده علمی و شغلی خود پرداخت.

العالمسوریه

حافظ اسد در مصاحبه با گروه خبری "گلوبو" تاکید کرد که وی بهترین عضو شرکت کننده تیم سوریه در المپیاد بین المللی ریاضی نیست.

المپیاد بین المللی ریاضی در ریو دو ژانیرو برزیل به کار خود تا شنبه آینده ادامه خواهد داد.

به گفته  مقامات ناظر بر این المپیاد، حافظ اسد از روز پنجشنبه گذشته در میتن "تدابیر سری امنیتی" در برزیل به سر می برد. اما پسر رئيس جمهور سوریه در کمال آرامش و در حالیکه به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کرد، به خبرنگارن گفت که او نیز "جوانی مانند هر جوان دیگر است" و هرگز میهن خود را ترک نخواهد کرد.

بشار جوان خاطرنشان کرد که به نمایندگی از کشورش به خاطر شرکت در این مسابقه بین المللی افتخار می کند. وی تاکید کرد که با شرکت در مسابقات داخلی ریاضی در سوریه، افتخار پیوست به تیم سوریه را برای شرکت در این رویداد بین المللی به دست آورده است.

وی تاکیدکرد که شهروندان سوریه مانند هر شخص دیگری در کشور خود زندگی می کنند و همه وحشت ها و فجایع جنگ را می بینند.

پسر رئیس جمهور سوریه هرگونه ادعا درباره داخلی بودن جنگ سوریه را مردود دانست.

وی ادامه داد: از نظر شخصی ، من امیدوارم که جنگ ادامه پیدا نکند، اما چنین مشکلاتی برای حل و فصل نیاز به زمان دارد. بحران سوریه از شش سال پیش تاکنون ادامه دارد و من امیدوارم  که به پایان خود نزدیک شده باشد.

حافظ افزود، چیزهای زیادی درباره پدرش می گویند اما بسیاری از آنها کور هستند و گفته ههایشان درست نیست.

وی درباره حضور تیم سوریه در المپیاد جهانی ریاضی گفت: هدف از این مشارکت اینست که جوانان سوری به جهانیان نشان دهند که کشورشان روز به روز در حال بهتر شدن است و نسل جدید می توانند صلح و آرامش را برقرارکنند.

حافظ در پیامی به جوانان سوریه با تاکید بر تلاش مداوم برای تحقق هر خواسته ای، خاطرنشان کرد: باید امید در دل هر جوانی زنده نگه داشته شود.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها