پرونده فساد، قرارداد فروش زیردریایی آلمان به اسرائیل را به تعویق انداخت

پرونده فساد، قرارداد فروش زیردریایی آلمان به اسرائیل را به تعویق انداخت
سه شنبه 27 تير 1396 - 21:12

آلمان امضای قرارداد فروش زیردریایی‌ها به رژیم صهیونیستی به خاطر تحقیقات پلیس این رژیم در این زمینه که به پرونده "۳۰۰۰" معروف شده است را به تعویق انداخت.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت دولت آلمان مراسم امضای قرارداد فروش سه دستگاه زیردریایی به دولت رژیم صهیونیستی را که قرار بود ظرف‌ روزهای آینده انجام شود، به تعویق انداخت. این اقدام در پی پیشرفت پرونده تحقیقات در مورد فساد احتمالی صورت گرفته در جریان این قرارداد انجام می‌گیرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، قرار بود "یعقوب هداس" سفیر رژیم صهیونیستی در برلین به زودی این قرارداد را به امضا برساند اما سفارت رژیم صهیونیستی پیامی دریافت کرده مبنی بر اینکه دولت آلمان خواستار تعویق امضای این قرارداد و موکول کردن آن به زمانی دیگر است.

روزنامه مذکور پیش بینی کرد که برملا شدن مذاکرات تاجر "میکی گانور" با پلیس رژیم صهیونیستی برای شهادت در پرونده زیردریایی‌ها و تغییرات صورت گرفته در این پرونده ممکن است در نهایت به لغو کلی این قرارداد منجر شود.

در پرتو ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از لغو این قرارداد، "اودی آدم" مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به آلمان سفر کرده و با همتای آلمانی خود دیدار و مذاکراتی با او در مورد اتمام قرارداد مذکور و جلوگیری از لغو آن انجام داده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت به نقل از برخی منابع بلندپایه اسرائیلی تصریح کرد که اکنون بحث بر سر تعویق امضای تفاهمات صورت گرفته است نه لغو قرارداد.

وی گفت که مسئولان آلمانی ابراز امیدواری کرده‌اند تحقیقات اسرائیلی در مورد شبه‌های فساد موجود در این پرونده سریعا به اتمام رسیده و این قرارداد به امضا برسد.

دولت آلمان به موجب بندی که در این قرارداد ذکر شده است، درخواست تعویق امضای آن را داده است. به موجب این بند، در صورت اثبات هرگونه فسادی در پرونده مذکور، دولت آلمان می‌تواند از قرارداد عقب نشینی و آن را لغو کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها