خطر حذف استقلال و پرسپوليس از آسيا جدی شد

خطر حذف استقلال و پرسپوليس از آسيا جدی شد
سه شنبه 27 تير 1396 - 21:01

مسئولان فدراسيون فوتبال اعلام كردند كنفدراسيون تا 9 شهريور به باشگاه‌هاي بدهكار فرصت داده تا بدهي‌هايشان را صاف كنند.

العالم _ ایران

براتی، رئيس كميته تدوين و مقررات، هم صبح ديروز اين خبر را تأييد كرد و گفت: «اگر باشگاه‌ها بدهي داشته باشند، اجازه حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را نخواهند داشت. بدهي مالياتي، بدهي به بازيكنان و مربيان از جمله اين بدهكاري‌ها محسوب مي‌شود. AFC با فدراسيون فوتبال مكاتبه و اعلام كرده تا 9 شهريور فرصت دارند ثابت كنند يا بدهي‌ها پرداخت شده و يا اينكه تعيين تكليف شود و تاريخ پرداخت آنها مقرر شود.»

اگر واقعاً حرف‌های براتی همان چيزی باشد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا می گويد از همين حالا فاتحه استقلال و پرسپوليس در رقابت‌های ليگ قهرمانان خوانده است.

اين دو باشگاه بدهي‌های سنگينی به بازيكنان، اداره ماليات، هتل‌ها، تورهای مسافرتی و... دارند. حجم اين بدهی ها به قدری سنگين است كه همواره اعضای هيأت ‌مديره دو باشگاه تقاضا داشته‌اند دولت به آنها وام‌های كلان بدهد تا بتوانند با صاف كردن بدهي‌ها، كارشان را از سفر شروع كنند. سال 93 در گزارشي كه وزارت ورزش ارائه داد، باشگاه پرسپوليس چيزی حدود 70 ميليارد بدهكار بود و استقلال هم 45 ميليارد.

در 4 سال بعد تا به امروز، اين بدهی ها كمتر كه نه، بيشتر شده است. دو باشگاه‌ در اين سال‌ها در بهترين حالت خرج‌های جاري خود را تأمين كرده‌اند و همين حالا هم به بازيكنان بدهی های سنگينی دارند.

به همين دليل، بعيد به نظر مي‌رسد آنها بتوانند مشكلات‌شان را حل كرده و به ليگ قهرمانان راه پيدا كنند. فتاحي، رئيس كميته مسابقات ليگ برتر، اما معتقد است كنفدراسيون هرگز به بدهي باشگاه‌ها به بازيكنان كاري ندارد و براي آنها ملاك تراز مالي است‌‌؛ يعني كاري كه باشگاه‌هاي ايراني در آن تبحر دارند! فتاحي در اين باره در گفتگویی توضيح مي‌دهد: «تا جايی كه من می دانم منظور از بدهی ها، بدهی به اشخاص نيست بلكه منظور همان ترازنامه مالی است. فيفا و كنفدراسيون می گويند بايد مسائل مالی باشگاه‌ها شفاف شود. اگر تراز منفی داشته باشند آن وقت تيم‌ها نمی توانند به مسابقات بين‌المللی بروند.»

فتاحی وقتی با اين سؤال روبه‌رو مي‌شود كه باشگاه‌های ايران همواره تراز مالی شان مثبت است، جواب می دهد: «البته اين دفعه فرق می كند و باشگاه‌ها بايد ترازنامه‌های واقعی ارائه دهند. از امسال ديگر ترازنامه‌هايی كه آنها می دهند نمی تواند غيرواقعی باشد.» 

خبرورزشی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها