ترامپ چگونه پروتکل امنیت ملی آمریکا را دردیدار پوتین نقض کرد؟

ترامپ چگونه پروتکل امنیت ملی آمریکا را دردیدار پوتین نقض کرد؟
چهارشنبه 28 تير 1396 - 04:40

یک مسئول کاخ سفید گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همتای روسی او در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه 20 در هامبورگ علاوه بر دیدار رسمی، دیداری خصوصی هم با یکدیگر داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روسای جمهوری آمریکا و روسیه روز هفتم جولای در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو گروه 20 در هامبورگ آلمان دیدار رسمی دو ساعته داشتند که ولادیمیر پوتین در آن ادعاهای مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را رد کرد.

به گزارش رویترز مسئول کاخ سفید که از دیدار دوم خبرداد، به مدت زمان و موضوع های مطرح شده در دیدار دوم روسای جمهوری آمریکا و روسیه را مطرح نکرد.

این دیدار بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیررسمی و خصوصی برگزار شده بود.

ایان برمر رئیس رئیس گروه مشاوره ای اوراسیا در مصاحبه ای گفت که دیدار خصوصی ترامپ و پوتین هنگام مراسم ضیافت شام سران گروه 20 و همسران آنها در هامبورگ آلمان برگزار شده بود.

در این مهمانی ملانیا ترامپ در کنار ولادیمیر پوتین نشسته بود.

برمر بیان کرد که ترامپ در اواسط این مراسم صندلی خود را ترک کرد و در حدود یک ساعت به صورت خصوصی با پوتین به گفت و گو پرداخت.  در این دیدار فقط مترجم پوتین حضور داشته است.

او گفت که عدم حضور مترجم ترامپ در این دیدار پروتکل امنیت ملی آمریکا را نقض کرده است.

موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درماههای گذشته به سوژه ای داغ برای حملات متقابل جناح های سیاسی آمریکا به یکدیگر تبدیل شده است. 

پربیننده ترین خبرها