درخواست رئیس جمهوری لبنان برای برخورد دوستانه با پناهجویان سوری

درخواست رئیس جمهوری لبنان برای برخورد دوستانه با پناهجویان سوری
چهارشنبه 28 تير 1396 - 11:47

رئیس جمهوری لبنان خواستار برخورد دوستانه و برادرانه با پناهجویان سوری مقیم کشورش شد.

العالم - لبنان

میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کرد: چارۀ بحران پناهجویان سوری و کاستن اثرات نامطلوب این بحران در اوضاع لبنان برهم زدن روابط دوستانۀ ملت های دو کشور برادر و همسایه سوریه و لبنان " نیست".

به گزارش پایگاه الیوم السابع ؛ میشل عون روز سه شنبه درباره توطئه ایجاد دشمنی بین لبنان و سوریه هشدار داد و اعلام کرد : نتیجه ایجاد دشمنی و کینه بین  لبنان و سوریه هم به ضرر لبنانی ها و هم به ضرر سوری ها تمام خواهد شد.

رئیس جمهور لبنان افزود : از چند روز پیش مطالبی در شبکه های اجتماعی برای تخریب روابط لبنان و سوریه منتشر می شود ولی مطالب منتشره مغایر با واقعیت های ملت و کشور لبنان به عنوان کشور همزیستی مسالمت آمیز است و اگر یکی از پناهجویان سوری کار ناشایستی انجام دهد ، این به معنای بد بودن همۀ پناهجویان سوری نیست بنابراین نباید کار یک نفر را به همگان نسبت داد.  

عون گفت : سوری ها برای فرار از جنگ به لبنان پناه آورده اند و هر چند اقامت آنها اثرات نامطلوب در اوضاع اقتصادی ، مالی ، اجتماعی و آموزشی کشورمان گذاشته است ولی ما همچنان به آنها خدمت رسانی می کنیم.

عون افزود : ما همچنان خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستیم زیرا می خواهیم که آلام و مشکلات پناهجویان سوری پایان یابد و بی هیچ دغدغه ای به کشورشان بازگردند ولی درخواست بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان به این معنی نیست که هر کسی هر اقدام ناشایستی علیه پناهجویان بی دفاع انجام دهد زیرا چنین اقدامات ناشایستی تبعات ناگواری درپی خواهد داشت.  

214 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها