دختر آلمانی داعشی، چگونه به موصل رسید؟!

دختر آلمانی داعشی، چگونه به موصل رسید؟!
چهارشنبه 28 تير 1396 - 14:14

خبر دستگیری یک دختر آلمانی داعشی در موصل، بار دیگر توجه رسانه ها را به اعضای خارجی این گروه تروریستی جلب کرد.

العالم - عراق

روزنامه تایمز در شمارۀ امروز چهارشنبه خود اعلام کرد که حدود 930 هزار تبعۀ آلمانی با داعش همکاری می کنند.

تایمز در مقاله ای به قلم دیوید چارتر نوشت : یک دختر آلمانی به نام لیندا وِنزِل که هنگام آزادسازی موصل پیدا شد، از طریق اینترنت با یک جوان آشنا شده بود و با فریبکاری همان جوان به عراق رفت و به داعش پیوست.

تایمز نوشت : جوانی که لیندا را جذب داعش کرده بود ، مأموریتش فریفتن و جذب نوجوانان بود و لیندای 15 ساله با فریب همان جوان به شهر موصل رفت و به تروریست ها پیوست.

تایمز افزود : لیندا یک سال با داعش همکاری می کرد و نیروهای عراقی وی را در یک تونل زیرزمینی در منطقه موصل قدیم پیدا کردند . لیندا پول بلیط سفر به عراق را از مادرش دزیده و به دروغ گفته بود که با دوستانش به تعطیلات آخر هفته می رود.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : لیندا هنگام ورود به عراق بلافاصله به داعش سپرده می شود و داعشی ها نام وی را به " ام مریم " تغییر می دهند و به موصل منتقل می کنند و از وی تحت عنوان "جهاد نکاح" بهره کشی می کنند.
کاترینا مادر لیندا مدعی است: من بسیار عصبانی هستم زیرا دخترم را کاملاً شستشوی مغزی داده اند و بدون اطلاع من دخترم را از کشورش خارج کردند.

کاترینا می افزاید : هنگامی که اتاق لیندا را بررسی کردم ، فهمیدم که صفحه ای در فیسبوک بغیر از صفحه ای که من می شناسم ، باز کرده است . در صفحۀ فیسبوکی دخترم پیام هائی از دوستانش در خاورمیانه دیدم که مضمون پیام ها این بود " بیائید دعا کنیم زیرا پایان کار نزدیک است."
تایمز اعلام کرد : لیندا پس از جدائی پدر و مادرش احساس تنهائی می کرد و در خانه پدرخوانده اش زندگی می کرد و دومین ازدواج مادرش هم به جدائی انجامید.

تایمز نوشت : حدود 930 تبعۀ آلمانی با داعش همکاری می کنند که سن 50 نفر از آنها کمتر از 18 سال است.

214

 

پربیننده ترین خبرها