معاون وزیر خارجه سوریه

برخی رژیم‌های عربی اسرائیل را برادر بزرگتر خود می‌دانند

برخی رژیم‌های عربی اسرائیل را برادر بزرگتر خود می‌دانند
چهارشنبه 28 تير 1396 - 14:40

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از روابط گرم برخی از رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که سوریه قصد دارد تا بازپس‌گیری حقوق فلسطین به مبارزه ادامه دهد.

العالم-سوریه

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که هدف از حمله به این کشور، حمله به دستاوردهای منطقه‌ای و بومی است که سوریه کسب کرده بود.

مقداد تصریح کرد که باید ملت سوریه رخدادهای این کشور و اقدامات رژیم صهیونیستی و ایادی آن علیه سوریه را به دقت بررسی کنند و به ایستادگی خود ادامه دهند؛ زیرا «کسانی که طرح این جنگ را ریختند و تأمین مالی آن را بر عهده گرفتند فکر میکردند که سوریه طی چند هفته سرنگون خواهد شد ولی به خاطر ایستادگی ارتش و جانفشانی ملت سوریه و حمایتی که همچنان از روسیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله دریافت میکند، پیش بینیهای آنان نقش بر آب شد».

این مسئول سوری با اشاره به اینکه بهترین روابط میان کشورهای عربی به سطح رابطه برخی از این کشورها با رژیم صهیونیستی نمی‌رسید، خاطر نشان کرد: «برخی از این رژیم‌ها بدون اینکه خجالت بکشند، آن (اسرائیل) را برادر بزرگتر خود می‌دانند».

مقداد با تأکید بر اینکه برخی از رژیمهای عرب وجود خود را از کشورهای غربی و آمریکا می‌خرند و برای تضمین حضور خود به آنان مبالغ گزافی پرداخت میکنند، گفت: «تلاش برخی از کشورهای عربی برای حذف [دولت] سوریه به دستور غرب بود و بسیاری از تصمیماتی که در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی اخذ میشد، به زبان انگلیسی [در میان اعضا] توزیع میشد؛ چرا که [متن این تصمیمها] در آمریکا، اسرائیل یا انگلیس نگاشته میشد».

وی درباره روند سیاسی در سوریه اظهار داشت که دمشق قصد دارد این جنگ را تمام کند تا اینکه «در این منطقه برده اسرائیل نباشیم و برای بازپسگیری حقوق فلسطین به مبارزه ادامه دهیم».

معاون وزیر خارجه سوریه  با اشاره به تلاش استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای بی معنا کردن سبد مبارزه با تروریسم، تصریح کرد که وی قصد دارد این سبد را به سبد «اعتمادسازی» تبدیل کند و بدین ترتیب توجه را از تروریستها منحرف کند.

مقداد با تأکید بر  اینکه سوریه ایمان دارد که در برابر تروریسم به پیروزی خواهد رسید، درباره سلاح شیمیایی در این کشور خاطر نشان کرد که دمشق هیچ سلاحی در اختیار ندارد و سوریه چنین اتهاماتی را رد می کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها