تحلیلگر آمریکایی:

"واشنگتن پایگاه نظامی اش را از قطر منتقل کند"

پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 03:37

نویسنده و کارشناس امور استراتژیک آمریکا، پرسشی را درباره فایدۀ حضور پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر مطرح کرده است.

العالم آسیا

به گزارش شبکه اسکای نیوز، "الیوت پاکر" تاکید کرد که ادامه حضور ده هزار نظامی آمریکا در پایگاه هوایی العدید بی فایده است، آن هم در میان باور مقامات قطری که گمان می کنند این کشور توانایی مقابله با تحریم اقتصادی از سوی کشورهای تحریم کننده را دارد.

این استراتژیست آمریکایی روز سه شنبه با انتشار مقاله ای در وبگاه "دافیدر الیست" تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری، نیازمند اتخاذ اقدامات ریشه ای و تعطیلی پایگاه العدید است، پایگاهی که قطر مدتی طولانی به آن تکیه کرده است.

به اعتقاد وی، تعطیلی پایگاه هوایی العدید یکی از تاکتیک های مهمی است که واشنگتن با به کار گیری آن می تواند قطر را به تغییر سیاست هایش به خصوص در زمینه حمایت از گروههای تروریستی وادار نماید تا دیگر این کشور بدون حمایت دیگران نتواند توانایی خود را به رخ دیگران بکشد.

علاوه بر این، بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا در قطر، برگ برنده قدرتمندی در دستان دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا قرار خواهد داد تا از طریق آن بتواند دوره جدیدی از روابط آمریکا در منطقه خاورمیانه را پدید آورد.

پاکر به نقل از دنیس راس، مشاور امور سیاست شرق نزدیک در موسسه واشنگتن عنوان کرد که پایگاه العدید به منزله سرمایه گذاری عظیمی برای قطر است و دلیل میزبانی دوحه از آن تضمین امنیت این کشور محسوب می شود و این کشور را قادر به انجام هر کاری می کند و برخلاف آنچه مقامات قطری ادعا می کنند، پایگاه العدید در راستای مبارزه دولت با تروریسم عمل نمی کند.
 

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها