اصرار بارزانی در برگزاری همه پرسی استقلال کردستان

اصرار بارزانی در برگزاری همه پرسی استقلال کردستان
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 06:42

رییس اقلیم کردستان عراق در پاسخ به منتقدان برگزاری همه پرسی استقلال این اقلیم، تاکید کرد که هرگز از موضع خود درباره این مسأله عدول نمی کند.

العالم - عراق

مسعود بارزانی در صفحه خود در اظهاراتی تحریک آمیز در فیسبوک مدعی شد که حکومت عراق همواره کردها را در حاشیه قرار داده و نمایندگی های ملت کرد را لغو کرده و ارتش عراق هم پیشمرگه را محاصره نموده است.  

بارزانی همچنین ادعا کرد که همه پرسی حق طبیعی ملت کردستان و تمام ملت های جهان است و ما به دنبال این حق طبیعی هستیم لذا ما از این همه پرسی عدول نمی کنیم و ملت کردستان این حق را با شیوه ای بدون خشونت و به شکلی مسالمت آمیز، دنبال خواهد نمود.    

وی تهدید کرد که بهتر آن است که مانند همسایه زندگی کنیم، به یکدیگر احترام بگذاریم، عمق استراتژیک یکدیگر را رعایت کنیم و مانند دوست و برادر در زمینه های متعدد با یکدیگر همکاری نماییم، ما نمی خواهیم تجربه تلخ گذشته تکرار شود.   

بارزانی همچنین گفت که زمان تهدید در برخورد با حقوق عادلانه ملت کردستان تمام شده و این ملت نمی تواند تهدید را از هیچکس بپذیرد.

این در حالی است که شورای هماهنگی ترکمن های عراق با انتشار بیانیه ای بر مخالفت این قوم با همه پرسی استقلال کردستان تاکید و اعلام کرده که این شورا قصد سفر به ایران، ترکیه و نیز مراجعه به سفارتخانه های موجود در عراق را دارد تا مخالفت ترکمن ها با همه پرسی را به اطلاع آنان برساند.

206      

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها