هشدار وزیر خارجه اردن به رژیم صهیونیستی

هشدار وزیر خارجه اردن به رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 28 تير 1396 - 22:43

وزیر امور خارجه اردن روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست هر چه سریع تر و بدون هیچ منعی مسجد الاقصی را به روی نمازگزارن فلسطینی بازگشایی کند و به این رژیم درباره بروز بحرانی که مهار آن سخت خواهد بود هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، ایمن الصفدی در دو نشست جداگانه با گروهی از سفیران کشورهای اروپایی و سفیران کشورهای آسیایی در اردن برای بررسی اوضاع متشنج در قدس گفت:  کلید پایان تنشی که ممکن است به یک بحران غیرقابل کنترل منجر شود در دست اسرائیل است. این رژیم باید هر چه سریع تر مسجد الاقصی را به طور کلی و بدون هیچ ممنوعیتی بازگشایی کند.

الصفدی در بیانیه ای افزود احترام قائل شدن اسرائیل برای اوضاع تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی و لغو همه تدابیری که برای تحمیل واقعیت های جدید اتخاذ می شود و ناقض تعهدات قانونی و بین المللی به عنوان یک رژیم اشغالگر است کلید بازگشت آرامش به مکان های مقدس است.

وی اظهار داشت اردن خواستار توقف تنش ها و بازگشت آرامش به بیت المقدس و جلوگیری از وخامت اوضاع است و به تلاش برای بازگشایی مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه اردن هشدار داد ادامه یافتن و تشدید تنش ها باعث تعمیق و تقویت یاس و نا امیدی خواهد شد و فرصت های بهره برداری تندروها و افراطی ها برای تشدید تنش ها و تهدید امنیت و ثبات منطقه افزایش خواهد یافت.

الصفدی از جامعه بین المللی خواست احساس مسئولیت کند و برای پایان دادن به سرکوب در مسجد الاقصی تلاش کند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها