دیر الزور؛ صحنۀ رویارویی ایران و اسرائیل؟

دیر الزور؛ صحنۀ رویارویی ایران و اسرائیل؟
شنبه 31 تير 1396 - 17:45

منابع خبری روس معتقدند که نشانه های خطرناکی از شعله ور شدن آتش جنگی منطقه ای در سوریه، در حال بروز است.

العالم - سوریه

پایگاه اینترنتی اوقات الشام نوشت: منابع روسی هشدار داده اند که امکان دارد درگیری های شدیدی میان محور "سوریه – ایران" با محور "آمریکا – رژیم اسراییل"، در حومه دیرالزور سوریه آغاز شود.     

این منابع معتقدند که پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش به طرف استان دیر الزور، برای آمریکا و اسراییل خطر قرمز است خصوصا که اسراییل سیطره ارتش سوریه و هم پیمانانش بر دیر الزور را تحولی خطرناک جهت فراهم نمودن زمینه حضور ایران در شرق سوریه می داند.   

پایگاه اینترنتی روسی "ریافان" گزارش داد که آمریکا خواستار دور کردن ایران و حزب الله از هر عملیات نظامی در دیر الزور است؛ با این بهانه که اسراییل، پیشروی حزب الله و نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه را تهدیدی جدی و خطری برای امنیت ملی خود می داند و به همین دلیل، تهدید کرد که مواضع نظامی ایران در سوریه را هدف قرار خواهد داد.

تحول اخیر پس از مخالفت رژیم اسراییل با توافق آمریکا و روسیه درباره آتش بس در جنوب سوریه آغاز شده، توافقی که به ادعای صهیونیست ها، سبب تقویت نفوذ ایران در سوریه خواهد شد. همچنین رسانه های صهیونیستی مدعی شده اند که ایران در مرکز سوریه یک فرودگاه نظامی دارد و تهدید کردند که آن را منهدم سازند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش به طرف شهر استراتژیک السخنه پیشروی می کنند که تحت سیطره گروه تروریستی داعش بوده و کلید سیطره بر دیر الزور است.

اسراییل و همچنین فرماندهان آمریکایی معتقدند سیطره ارتش سوریه، ایران و حزب الله به دیر الزور تبعات بسیار خطرناکی برای امنیت اسراییل خواهد داشت که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.   

پربیننده ترین خبرها