آزادسازی ده ها سکوی نفتی در رقه

آزادسازی ده ها سکوی نفتی در رقه
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 12:38

مسئول بازسازی بخش تولید نفت در استان رقه سوریه اعلام کرد نیروهای این کشور در عملیاتشان برای آزادسازی این شهر، بیش از 40 سکوی نفتی را در صحرای این استان آزاد کرده اند.

العالم - سوریه

"علی ابراهیم" در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای ماه ژوئیه تاکنون نیروهای ارتش سوریه بیش از 40 سکوی ثابت پمپاژ نفت را بازپس گرفته اند و این سکوها در حال حاضر کاملا منهدم شده اند.

این مسئول سوری خاطرنشان کرد: گروههای مسلح در هنگام عقب نشینی از شمار زیادی از سکوهای نفتی، آنها را بمب گذاری و منهدم کرده اند.

علی ابراهیم افزود: نیروهای ارتش سوریه از زمان عملیات نظامی شان در ابتدای ماه ژوئیه جاری، شمار زیادی از مناطق اصلی تولید نفت در استان رقه را آزاد کرده اند و در حال حاضرف میدان های نفتی دايالي، الرميلان، دبيسان ، الثورة و وهب به کنترل نیروهای ارتش درآمده اند.

این مقام شرکت نفت سوریه با اشاره به برنامه دولت برای بازسازی این میادین و سکوها گفت: پس از خنثی سازی بمب های کار گذاشته شده در میادین و تأسیسات نفتی، تجهیزات و بخش های آسیب دیده پس از باز شدن برای تعملر به حلب منتقل خواهد شد و تا پایان ماه جاری، بیشتر میادین مذکور، فعالیتشان را از سرخواهند گرفت.

یادآور می شود خبرگزاری روسی سپوتنیک پیشتر اعلام کرده بود ارتش سوریه 15 چاه نفت و یک میدان گازی در شرق دبیسان و همچنین دو ایستگاه پمپاژ در دبیسان و در حومه جنوبی رقه را از گروههای مسلح بازپس گرفته است.

216

پربیننده ترین خبرها