در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان؛

بشار اسد از حمایت‌های همه‌جانبه ایران از سوریه در طی بحران قدردانی کرد

بشار اسد از حمایت‌های همه‌جانبه ایران از سوریه در طی بحران قدردانی کرد
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 15:29

رئیس جمهور سوریه در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه در خلال بحران، قدردانی کرد.

العالم _ ایران

حسین جابری‌انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای رایزنی پیرامون تحولات منطقه به دمشق سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) 29 تیرماه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین دور از مذاکرات آستانه، بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از اعاده ثبات و آرامش به سوریه در چارچوب حفظ وحدت و تمامیت ارضی و یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد.  

جابری ‌انصاری با اشاره به رایزنی‌های مستمر و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با سوریه و روسیه و ترکیه دو ضامن دیگر روند آستانه بر ضرورت افزایش هماهنگی‌ها برای دستیابی هر چه سریعتر به پایان بحران سوریه تاکید کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به حسن روحانی و تبریک انتخاب مجدد ایشان اظهار داشت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران ضربه بزرگی به دشمنان ایران بود و اعتبار و احترام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بیشتر شد. بشار اسد همچنین از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه در خلال بحران، قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات مربوط به همکاری‌های دوجانبه ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت تقویت این همکاری‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها