بازگشت عینک‌های هوشمند گوگل به بازار

بازگشت عینک‌های هوشمند گوگل به بازار
جمعه 30 تير 1396 - 00:00

 تقریبا پس از دو سال و نیم از توقف تولید عینک‌های هوشمند توسط گوگل، این عینک‌ها مجددا بازسازی شده و در اختیار بخش سازمانی قرار می‌گیرد.

العالم - گوناگون

شرکت گوگل اعلام کرده است عینک‌های هوشمند بازسازی شده و به صورت انبوه در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. گوگل فقط با هدف بازسازی عینک های هوشمند برای بخش سازمانی و به خصوص کارگران کارخانه‌های صنعتی در تلاش است در سریعترین زمان ممکن این عینک ها را به نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه عرضه کند. امروز یکی از شرکت های پارتنر گوگل به نام Alphabet اعلام کرد که نسخه به روز رسانی شده عینک های هوشمند گوگل با عنوان Glass Enterprise Edition، بیشتر مورد استفاده کارگران، کارمندان و پزشک ها قرار خواهد گرفت.

گزارش اولین مراحل توسعه عینک های هوشمند گوگل توسط Google FCC،  دسامبر ٢٠١۵ منتشر شده بود. در ماه می سال ٢٠١۶ ما حس خوشایندتری نسب به این عینک ها پیدا کردیم چرا که یکی از کاربران Ebay اطلاعاتی از این محصول ارائه داده بود و همچنین این محصول در فهرست محصولات قابل فروش در Ebay قرار گرفته شده بود. در گزارشات دیگری آمده است که شرکت تسلا سال گذشته از این عینک های هوشمند در کارخانه Fremont استفاده کرده است.

بنابراین احیای عینک های هوشمند گوگل کار تعجب‌‌آوری نیست. شرکت گوگل خط تولید اولین نسخه عینک های هوشمند را از اوایل ٢٠١۵ متوقف کرد اما این شرکت نمونه های اولیه از نسخه بعدی عینک های هوشمند را در اختیار کارخانه های تولید کننده ای مانند: Boeing, DHL, GE و Volkswagen قرار داد تا برحسب بازخوردهایی که از کاربران و کارگران این کارخانه ها بدست می آورد، عینک ها را توسعه دهد. امروز آقای Jay Kothari مدیر عامل پروژه عینک های هوشمند گوگل در بلاگ Medium Post نوشته است که بیش از پنجاه شرکت و کارخانه در حال استفاده از این عینک های هوشمند هستند.

بدون شک اولین آزمایش های کارایی این عینک های هوشمند توسط کاربران معمولی انجام نخواهد شد چرا که هنوز این عینک ها دارای باگ های سخت افزاری و نرم افزاری هستند و گوگل از این موضوع نگران است و تا زمانی که نگرانی گوگل در این مورد برطرف نشود این عینک ها در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت. البته شرکت گوگل وعده داده است که در آینده نزدیک نمونه های اولیه مخصوص کاربران معمولی را در اختیار مردم قرار خواهد داد. اما همان گونه که شرکت گوگل بر روی مصرف کنندگان تمرکز دارد برخی از شرکت هایی که از عینک های هوشمند استفاده می کنند نرم افزارهای سفارشی را ایجاد و به این عینک ها تعریف کرده اند که به دنبال آن کارهای عملیاتی آنها ساده تر از گذشته انجام می شود. به عنوان مثال این شرکت ها با تعریف برخی از دستورالعمل ها به عینک های هوشمند، دیگر مجبور به رعایت و پیروی مستمر از دستورالعمل های خاص نیستند. شرکت گوگل با آگاهی از این موضوع، در نسخه بازسازی شده و نسل بعدی عینک های هوشمند ویژگی های سفارشی سازی کردن را اضافه کرده است. در واقع می توان گفت شرکت گوگل این عینک ها را به طور خاص برای بخش سازمانی مجددا بازسازی کرده است. علاوه بر این، نسخه جدید همچنین دارای Wi-Fi مطمئن‌تر، نور قرمزی که در زمان شروع فیلمبرداری این عینک روشن می‌شود و یک دوربین ارتقا یافته ۸ مگاپیکسلی است. این دستگاه بر روی عینک‌هایی که با آن سازگاری داشته یا فریم‌های صنعتی بسته می‌شود و به صورتی طراحی شده که سبک و راحت باشد تا بتوان از آن در طول روز و در حین انجام کارهای روزانه استفاده کرد.

در حال حاضر نسخه Enterprise Edition عینک های هوشمند گوگل بیشتر کارگران کارخانه ها و پزشکان را مورد هدف قرار داده است. پزشکان با استفاده از این عینک ها می توانند اطلاعات پزشکی را ارزیابی و یا حتی آنها را ثبت کنند ضمن اینکه در حین معاینه و حتی جراحی می توانند یافته های خود را یادداشت کنند. از این گفته ها نتیجه می گیریم که این عینک ها به زودی در اختیار کاربران معمولی قرار نخواهد گرفت چرا که هدف اصلی این عینک ها بیشتر معطوف صنایع و دنیای پزشکی است. بنابراین اگر کاربری در حال انجام یک حرفه یا کار باشد، در این صورت است که شرکت گوگل عینک هوشمند را در اختیار کاربر قرار می دهد.

به نظر می رسد شرکت گوگل توزیع وسیع عینک های هوشمند به کارخانه ها را از یکدیگر متمایز کرده است. استیون لوی یکی از گزارشگرهای سایت Wired در شرح این موضوع به نحوه استفاده از عینک های هوشمند گوگل در بخش کشاورزی اشاره کرده است. در گزارش لوی آمده است که یکی از کارخانه های  بخش کشاورزی به نام Agco کارگران خود را مجهز به عینک های هوشمند گوگل کرده است. کارگران با استفاده از این عینک ها و با نگاه کردن به صفحه نمایش عینک که به عنوان راهنمای کارگر عمل می کند، کارهای کشاورزی خود را به درستی انجام می دهند چرا که این عینک ها یک راهنمای جامع و کامل از تمام عملیات کشاورزی را در اختیار کارگران قرار می دهد. زمانی که عملیات با موفقیت و به درستی انجام شد، کاربر به روبات عینک می گوید که: “اوکی عینک… کار تمام شده است.”

بر اساس گزارشات لوی، برخی از کارگران کارخانه Agco از عملکرد عینک های هوشمند گوگل تعریف و تمجید کردند درحالی که بسیاری از کارگران مسن این کارخانه نسبت به کارایی و عملکرد عینک ها شک و تردید داشتند. این کارخانه در تلاش است تا با استفاده از متدها و روش های کاربردی ایجاد شده توسط عینک های هوشمند گوگل، انجام کارهای کشاورزی را برای کارگران آسان تر از گذشته کند. محققان با آزمایش این محصول جدید در شرکت Agco دریافتند که با استفاده از آن می‌توان در زمان صرفه جویی کرد، بهره‌وری را افزایش داد و درصد خطا را پایین آورد. کارکنان این شرکت در حال حاضر دقیق‌تر، سریع‌تر و امن‌تر کار می‌کنند، زیرا آنها اطلاعاتی را که نیاز دارند به درستی در خط دید خود مشاهده می‌کنند. در پایان ماه گذشته، مشخص شد که نرم‌افزار همراه این عینک هوشمند برای اولین بار در سه سال گذشته به روز رسانی شده است.منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها